WhatTheFanta

GENOMINEERD – Op een onconventionele manier hebben we in een zeer korte periode een creatieve oplossing gevonden voor het probleem dat we een nieuwe smaak moesten introduceren zonder de gebruikelijke tasting middels landelijke sampling. Immers, Covid-maatregelen stonden dit in de weg. Met de campagne hebben we tieners plezier gebracht in het saaie Coronatijdperk door ze aangevoerd door populaire influencers/rolmodellen mee te nemen met de #WhatTheFanta zoektocht naar de nieuweblauwe What The Fanta No Sugar. Met behulp van online video, podcast, raptrack en inzet van socials en OOH rebusobjecten werden de tieners voorzien van clues en werden ze meegesleept in de quest naar de nieuwe smaak. Met als resultaatveel buzz bij de doelgroep, een ongekende uplift in marktaandeel van Fanta, stijgende Brand Awareness/Brand Health en een positief campagne sentiment bij Nielsen van maar liefst 85%.

Video

INZENDER: Megawatt

OPDRACHTGEVER: Coca Cola Company

CATEGORIE: Marketingcommunicatie

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Bij het gebruik van deze website gaat u akkoord met het gebruik van cookies. Meer informatie

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close