WhatTheFanta
GENOMINEERD – Op een onconventionele manier hebben we in een zeer korte periode een creatieve oplossing gevonden voor het probleem dat we een nieuwe smaak moesten introduceren zonder de gebruikelijke tasting middels landelijke sampling. Immers, Covid-maatregelen stonden dit in de weg. Met de campagne hebben we tieners plezier gebracht in het saaie Coronatijdperk door ze aangevoerd door populaire influencers/rolmodellen mee te nemen met de #WhatTheFanta zoektocht naar de nieuweblauwe What The Fanta No Sugar. Met behulp van online video, podcast, raptrack en inzet van socials en OOH rebusobjecten werden de tieners voorzien van clues en werden ze meegesleept in de quest naar de nieuwe smaak. Met als resultaatveel buzz bij de doelgroep, een ongekende uplift in marktaandeel van Fanta, stijgende Brand Awareness/Brand Health en een positief campagne sentiment bij Nielsen van maar liefst 85%.
Video
![](https://www.communicatieclub.nl/app/uploads/sites/2/2022/06/Fanta.png)
INZENDER: Megawatt
OPDRACHTGEVER: Coca Cola Company
CATEGORIE: Marketingcommunicatie