Studio Kluif | Identiteit design Beet Vishandel – Studio Kluif
Door: CCB redactie
Identiteit design Beet Vishandel GENOMINEERD – Beet Vishandel is een nieuw initiatief van Studio Kluif en de Utrechtse woonwinkel Oudegracht 314. ‘Beet’ biedt prachtige keramische zeevissen aan die gebruikt kunnen worden als wanddecoratie. De vissen worden met de hand gemaakt op Sicilië. Met de viscollectie van ‘Beet’ kun je je eigen unieke wanddecoratie samenstellen. Prachtig … Lees Meer
25 juni 2022 om 08:28
Fightclub | Van Dobben Bestelbel – Van Geloven (Van Dobben)
Door: CCB redactie
Van Dobben Bestelbel GENOMINEERD – Tijdens de coronapandemie zat iedereen aan de buis gekluisterd voor de persconferenties van Mark Rutte. We zaten immers al maanden opgesloten in huis. Zonder horeca, zonder terrassen, zonder bitterballen. Juichend hoorden we dan ook aan dat de terrassen weer open mochten! Reden genoeg voor Fightclub en Van Dobben om vliegensvlug … Lees Meer
20 juni 2022 om 10:17
Fightclub | Change starts here – Brabantse Ontwikkelings Maatschappij (BOM)
Door: CCB redactie
Change starts here GENOMINEERD – Economie. Tot enkele jaren geleden was het nog een doel op zich. Succes werd gedefinieerd in termen van lineaire groei, cijfers en output. Niet echt een toekomstbestendige gedachte. Vandaag de dag dient economie een doel. Het is de motor voor maatschappelijke verandering en onze garantie voor een goed bestaan. Zo zien … Lees Meer
20 juni 2022 om 09:19
Goedzooi | t Handje – Arriva West-Brabant (Bravo)
Door: CCB redactie
t Handje Arriva – Een campagne die verbindt in plaats van polariseert. Een campagne die niks verkoopt behalve waardering. Dat schijnt pas echt de valuta van de toekomst te zijn. Dus als je kiest, kies dan voor een campagne die écht iets betekent. Dat is waar volgens ons de Bonk voor staat en waar ’t … Lees Meer
30 juni 2022 om 02:30
Scheepens | Kijkwijzer – Kijkwijzer. 20 jaar goed bekeken.
Door: CCB redactie
Kijkwijzer. 20 jaar goed bekeken. GENOMINEERD – 20 jaar Kijkwijzer; een mooi moment om te vieren, rebranden en te laten zien dat Kijkwijzer nog steeds ‘fris, eigentijds én relevant’ is. 20 jaar Kijkwijzer betekent ook 20 jaar aan televisie & bioscoop. En aangezien Kijkwijzer ook van deze tijd is, horen daar tegenwoordig ook Netflix, NPO … Lees Meer
30 juni 2022 om 02:47
Full Frame | SWZ – Verleg je grenzen – SWZ Zorg
Door: CCB redactie
SWZ – Verleg je grenzen GENOMINEERD – Zoals zoveel zorginstanties, kampte SWZ met een personeelstekort. Maar hoe zorg je dat jouw vacatures opvallen? Full Frame ontwikkelde een social wervingscampagne met als doel potentiële collega’s kennis te laten maken met SWZ. Een laagdrempelige uitnodiging in een heel stoer jasje. In deze campagne geven we een intieme … Lees Meer
20 juni 2022 om 10:01
New Brand Activators | Voor elkaar, met elkaar – Sligro Food Group
Door: CCB redactie
Voor elkaar, met elkaar Sligro – Na een bizar ‘corona’ jaar kwam Sligro met een campagne rondom de herstart van de horeca. De hunkering naar een heropening was groot. Dat sentiment heeft heel Nederland gevoeld. Sligro heeft samen met New Brand Activators uit Veghel, het creatief en uitvoerend bureau van Sligro, dat gevoel proberen te … Lees Meer
20 juni 2022 om 09:18
GIG creative film production | Doe Liefde – Goedzooi
Door: CCB redactie
Doe Liefde GENOMINEERD – Liefde. Voor sommigen zo vanzelfsprekend dat het niet altijd acceptabel is, voor anderen een manier van vechten om onderdeel te worden van de maatschappij. Bij Goedzooi ingebakken in hun manier van werken, gewoon omdat de wereld meer liefde nodig heeft. Met “Doe Liefde” voegt ze waarde toe aan hun kijk op … Lees Meer
25 juni 2022 om 09:14
Bigbooom | Paintura® – Verfwebwinkel.nl
Door: CCB redactie
Paintura® Verfwebwinkel – Als compact bureau, dat zich richt op strategie, concept en design van merken en identiteiten en de daaropvolgende communicatie, zijn we er trots op dat we het vertrouwen van onze opdrachtgever Verfwebwinkel, onderdeel van Fixami, hebben gekregen om in korte tijd een doeltreffende prestatie neer te zetten waarmee we een strategische én … Lees Meer
30 juni 2022 om 02:21
Studio Kluif | PIT – ThiemeMeulenhoff
Door: CCB redactie
PIT (Plezier in taal) Thieme Meulenhoff – Met PIT, Plezier In Taal, heeft Studio Kluif voor ThiemeMeulenhof een totaalconcept gecreëerd voor de herontwikkeling van een bestaande taalmethode voor het basisonderwijs. In de meeste gevallen staan de vormgeving van lesmethodes en hun marketingmaterialen los van elkaar. Door met een compleet schone lei te beginnen heeft Studio … Lees Meer
22 juni 2022 om 09:48
We’re someone | Tenfold Group – Tenfold Group B.V. 
Door: CCB redactie
Tenfold Group Tenfold Group – Om de volledige keten van de verpakkingsindustrie te beheersen, is het wel handig om alle kennis in huis te hebben. Vanuit deze ambitie besloten verschillende verpakkingsspecialisten hun krachten te bundelen en daarmee gezamenlijk een unieke positie in de markt te verwerven. Met behulp van specialistische modules selecteren zij de juiste … Lees Meer
25 juni 2022 om 08:17
Studio Kluif | Alzheimer Herinneringen Kerstbal – Stichting Alzheimer Nederland
Door: CCB redactie
Alzheimer Nederland Kerstbal GENOMINEERD – Voor de kerstviering van 2021 introduceerde Alzheimer Nederland de Herinneringen Kerstbal. Een product met betekenis om met elkaar de dierbaarste herinneringen van het afgelopen jaar te delen én deze te vereeuwigen. Een persoonlijk en waardevol kerstcadeau om te geven of om zelf een nieuwe kersttraditie te starten. Hiermee steunde je … Lees Meer
22 juni 2022 om 09:43
Greenhouse Group | Nespresso Employer Branding – Nespresso
Door: CCB redactie
Nespresso Employer Branding GENOMINEERD – Met onze lean & mean Employer Branding campagne hebben we onze doelgroep in het hart kunnen raken. We hebben we een persoonlijke en relevante boodschap kunnen brengen én hebben succesvol kwalitatieve kandidaten kunnen leiden naar hun droombaan. We zijn trots. En met name ook op de Nespresso collega’s die heel … Lees Meer
23 juni 2022 om 01:53
First Impression | Het Siemens Digital Experience Center – Siemens
Door: CCB redactie
Het Siemens Digital Experience Center GENOMINEERD – Om de betekenis en het belang van digitale transformatie kracht bij te zetten, wilde Siemens een indrukwekkend experience centerbouwen om het verhaal rond het concept van Industrie 4.0en de ‘digital twin’ te vertellen. Een digital twin is een virtuele dubbelganger van een product, machine, proces of volledige productiefaciliteit, … Lees Meer
23 juni 2022 om 01:47
New Brand Activators | Kerst voor elkaar – Sligro Food Group
Door: CCB redactie
Kerst voor elkaar Sligro heeft samen met New Brand Activators uit Veghel, het creatief en uitvoerend bureau van Sligro, na de campagne ‘Voor elkaar, met elkaar’(zie inzending ‘De Bonk’ in categorie Corporate Communicatie) doorgepakt met kerst. Het zou spannend blijven of de horeca wel of niet open mocht blijven. Sligro wilde daarom zowel de foodprofessional … Lees Meer
20 juni 2022 om 09:51
We’re someone | Dichterbij – Dichterbij
Door: CCB redactie
Dichterbij GENOMINEERD – Zorgorganisatie Dichterbij draait om Theo. En Daisy. Om Sophie, Thomas, Ilse en al die anderen die samen met hun begeleiders een betekenisvolle invulling geven aan hun leven. Met hun eigenkarakter. Hun eigen hobby’s. Hun passie. Hun interesse. Hun verhalen. Precies zoals ieder ander. In de vernieuwde corporate identiteit van Dichterbij spelen die … Lees Meer
23 juni 2022 om 02:01
Tekstbureau Door Lotje Getikt | Werving triagisten – Huisartsenposten Oost-Brabant
Door: CCB redactie
Eerste hulp bij contenttriage GENOMINEERD – Alle huisartsenposten in Nederland kampen met een gigantische onderbezetting. Wanneer patiënten met gezondheidsklachten, buiten de reguliere werktijden bellen, spreken zij met een triagist. Die bepaalt hoe ernstig de klacht is en of er een vervolgactie nodig is. Een belangrijke functie, maar triagisten zijn net zo moeilijk te vinden als … Lees Meer
22 juni 2022 om 10:17
Megawatt | WhatTheFanta – Coca Cola Company
Door: CCB redactie
WhatTheFanta GENOMINEERD – Op een onconventionele manier hebben we in een zeer korte periode een creatieve oplossing gevonden voor het probleem dat we een nieuwe smaak moesten introduceren zonder de gebruikelijke tasting middels landelijke sampling. Immers, Covid-maatregelen stonden dit in de weg. Met de campagne hebben we tieners plezier gebracht in het saaie Coronatijdperk door … Lees Meer
22 juni 2022 om 09:02
LiveWall| Roadburn Redux – 013Poppodium
Door: CCB redactie
Roadburn Redux GENOMINEERD – Roadburn Festival is sinds 1999 een wereldwijd heavy metal music fenomeen. Toen in december 2021 vanwege de corona-crisis duidelijk werd dat Roadburn niet in fysieke vorm kon plaatsvinden, besloten creatief digitaal bureau LiveWall, Poppodium013 en Roadburn Festival samen te kijken naar online mogelijkheden binnen de artistieke kaders. De partijen ontwikkelden het … Lees Meer
25 juni 2022 om 08:41
Studio Kluif | Florus identity & packaging – Elho
Door: CCB redactie
Florus identity & packaging Elho – Kluif de naam, de identiteit en overige merkuitstraling. Met de naam Florus is er een sterk merk binnen de elho familie bijgekomen. Duurzame potten, bijbehorende schotels, mini-plantenkasjes en gieters gefabriceerd uit 100% gerecycled plastic met een aantrekkelijke prijs/kwaliteit verhouding. Naast naam, pay off en logo stond Studio Kluif garant … Lees Meer
22 juni 2022 om 10:00
Goedzooi | Doe Liefdesbrieven – Goedzooi
Door: CCB redactie
Doe Liefdesbrieven Goedzooi – In korte tijd een actie op gang zetten waarin we marketingwetten overboord gooiden, mensen emotioneel raakten, nieuwe klanten verworven en een LinkedIn inspiratiebom werden. En dat, zonder een duidelijke afzender. Video INZENDER: Goedzooi OPDRACHTGEVER: Goedzooi CATEGORIE: Smart budget
25 juni 2022 om 09:21
Bex*communicatie | Wat is jouw idee? – Rijksoverheid
Door: CCB redactie
Wat is jouw idee? Rijksoverheid – Het coronavirus bleek – na het eerste jaar corona – diepgeworteld in onze maatschappij. Het einde van de tunnel was nog lang niet zichtbaar. De Nederlandse overheid wilde ideeën verzamelen om Nederland te versterken, te veranderen en te vernieuwen na de coronacrisis. Maar hoe werf je mensen om te … Lees Meer
22 juni 2022 om 09:31
GGz Breburg | Pijn aan de Zijlijn – GGz Breburg
Door: CCB redactie
Pijn aan de Zijlijn Voor hulpverleners in de ggz, is het helaas eerder regel dan uitzondering dat zij op een dag een suïcide van een patiënt meemaken. Dit brengt gevoelens met zich mee waar hulpverleners moeilijk mee om kunnen gaan. ‘Want wie ben ik om hier verdriet over te hebben, voor de familie is dit veel erger’. Erover … Lees Meer
22 juni 2022 om 10:08
We’re someone | NL Space Campus – NL Space Campus
Door: CCB redactie
NL Space Campus NL Space Campus – Tegen de duinen van Noordwijk ligt een van de spannendste ecosystemen van ons land: NL Space Campus. Hier komen wetenschappers, universiteiten, onderzoekscentra, startups en aerospace-bedrijven samen om kennis te delen, innovaties te versnellenen de geheimen van het universum te ontrafelen. In het herpositioneringstraject stond de verbinding van een … Lees Meer
23 juni 2022 om 02:11
MindLabs/Corazon Communicatie | The Rise of MindLabs – MindLabs
Door: CCB redactie
The Rise of Mindlabs Binnen MindLabs komt alles samen; mensen, techniek, onderwijs, ondernemers, overheid, kennis, kunde en ga zo maar door. Dat brengt de nodige uitdagingen met zich mee, ook – of misschien vooral – waar het gaat om communicatie. Zoveel verschillende doelgroepen, ieder met hun eigen verwachtingen en ambities, abstractieniveaus van handelen en taalgebruik. … Lees Meer
22 juni 2022 om 10:24
Weekend Creative Agency BV | Flowers for Life – Silk-ka
Door: CCB redactie
Flowers for live Silk-ka – Vakmanschap en ambacht toegepast tot in de allerkleinste vezel. Een passie voor vorm en esthetiek waarmee we de producten van Silk-ka onsterfelijk maken. Een beetje een digitale Droomvlucht eigenlijk. Een ritje waarin we in korte tijd op alle mogelijke manieren de zintuigen prikkelen. Dat is wat bloemen doen toch? We … Lees Meer
25 juni 2022 om 08:05
Weekend Creative Agency BV | Meer Mexicano – Goodlife Foods
Door: CCB redactie
Meer Mexicano Goodlife Foods – Wat als je de merkstrategie en identity voor de meest iconische snack van de Nederlandse cafetaria mag ontwikkelen? En wat als je daarin al je creativiteit mag neerleggen en niets te gek is en wat nog mooier is je een vuurspuwende Chihuahua als icon voor deze snack mag neerzetten? En … Lees Meer
22 juni 2022 om 09:13
GI | GI xDarling Ingredients – Darling Ingredients
Door: CCB redactie
Darling Ingredients Darling Ingredients – GI heeft Darling Ingredients op een onderscheidende wijze gepositioneerd waarbij de uitwerking met niets binnen hun branche te vergelijken valt(viskwekerijen).Hierbij is Darling Ingredients’ unieke manier van werken uitvergroot. Zo komen alle ‘oplossingen’ die ze bieden van het land/landdieren, maar werken deze pas écht onder water. Daar leven de vissen die … Lees Meer
22 juni 2022 om 09:20