Cases

Op deze pagina vind je alle 27 ingezonden cases voor de Communicatieprijs Brabant 2020.

Benieuwd welke cases er bekroond worden met een Bonk? Kom op 16 september 2021 naar de uitreiking!

GIG creative film production | Ham Tenten & Podia

Door: CCB redactie

Ham Tenten & Podia Als rasecht Brabants bedrijf staat Van Ham stevig in de klei. Vanuit de behoefte om te blijven ontwikkelen als expert in de festival wereld werd ook de behoefte groter om sterker te profileren. Samen met het bedrijf zijn we de diepte in gedoken om de puurheid van het bedrijf naar boven … Lees Meer

28 juni 2021 om 11:04

Zandbeek | The City Post – DC Vastgoed

Door: CCB redactie

The City Post Als succesvolle ondernemer plant jij jouw vlag aan de top. En geen millimeter daaronder. Jij bent een entrepreneur die niet houdt van half werk. Daarbij past een bedrijfsruimte werkomgeving die naadloos aansluit bij deze ambitie. Met The City Post maak je gegarandeerd indruk. Dit nieuwe, zakelijke icoon van Zwolle is een lofzang … Lees Meer

28 juni 2021 om 10:29

Filmding B.V. | Jaga Climate Designers

Door: CCB redactie

Jaga, Climate Designers Duurzame keuzes maken zou allang vanzelfsprekend moeten zijn. Sinds de oprichting in 1962 droomt Jaga van een wereld zonder vervuilende energiebronnen en materialen. De corona-context vormde de ideale voedingsbodem om ‘call-to-action’ video’s te produceren met een internationale duurzame missie. Nieuwe doelgroep inzichten, een branding traject en de veranderende markt wakkerden een sterke … Lees Meer

28 juni 2021 om 10:24

ON THAT ASS & NoPoint | Kandy

Door: CCB redactie

Kandy Dat ON THAT ASS dingen graag anders doet dan andere merken, dat is inmiddels bekend. Met deze Special Edition campagne video deden we daar nog een schepje bovenop. We grepen terug naar het verleden en ontwikkelden een heuse ‘Swimtastic Discoveries’ aflevering à la Tell Sell in de jaren ’90. Deze video werd de aanjager … Lees Meer

28 juni 2021 om 10:23

Studio Kluif | Fatboy Toní introductie animaties – Fatboy

Door: CCB redactie

Fatboy Toní introductie animaties Al meer dan 15 jaar werkt Studio Kluif voor het iconische Fatboy merk.  We ontwikkelden o.a. de Fatboy huisstijl, vele campagnes en product designs. Deze specifieke inzending betreft een serie van een viertal animaties waarmee we de nieuwe Toní tuinmeubilair collectie hebben gepresenteerd. De filmpjes behoeven geen verdere uitleg. Hopelijk word je er … Lees Meer

28 juni 2021 om 10:19

This is US | Don’t PANdemIC campagne – Studio Kluif

Door: CCB redactie

Don’t PANdemIC campagne Studio Kluif heeft dé oplossing ontwikkeld om Covid-19-Proof door het leven te gaan. Om dit geavanceerde product op een krachtige manier onder de aandacht te brengen heeft Studio Kluif in samenwerking met US. Creative Agency (Thisisus.nl) een serie schurende beelden geproduceerd. De fotografie komt van de hand van Rafaël Bergman. INZENDER: This … Lees Meer

28 juni 2021 om 11:03

Goedzooi | VINKLEUK! – OLV Breda

Door: CCB redactie

VINKLEUK! Het OLV moest alles omgooien en dus een concept bedenken voor hun online informatieavond & open dag (want Miss Rona) bedoelt voor alle groep achters, om erachter te komen of het OLV bij ze past. Dat klinkt zwaarder dan een hele dag overleven in de wildernis, zoals Freek Vonk. Ze hadden kunnen kiezen voor … Lees Meer

28 juni 2021 om 10:30

Megawatt Advertising | For. Every. Body. – Swiss Sense

Door: CCB redactie

For. Every. Body. Het belang van een goede nachtrust voor een fijn, gezond leven wordt steeds bekender en is relevant voor iedereen. Swiss Sense wil de grootste slaapspecialist van Nederland worden en zoveel mogelijk mensen goed laten slapen. Dat lukt als we de harten winnen van de grote, brede groep consumenten in ‘het midden van … Lees Meer

01 juli 2021 om 08:18

Goedzooi | Fiksjeshit – Fiks MDT Breda/Zundert

Door: CCB redactie

Fiksjeshit Gemeente Breda, Zundert, Starters4Communities, Surplus & Jongerenwerk Surplus waren op zoek naar een aansprekende branding en communicatie voor de Maatschappelijke Diensttijd voor Zundert & Breda waarbij jongeren écht werden aangesproken. Sterker nog, waarbij jongeren samen de communicatie mede hebben ontwikkeld. Dat deden we voor ze. En hoe! Video Bekijk HIER de video. INZENDER: Goedzooi … Lees Meer

02 juli 2021 om 11:45

Holmatro | I Empower, I Unleash, I Fight, I Save – Martijn Rijken

Door: CCB redactie

I Empower, I Unleash, I Fight, I Save In een markt gedomineerd door spierballentaal is het makkelijk om de branchecode te volgen. Het wordt minder eenvoudig om deze code te herdefiniëren. Met de wereldwijde introductie van de Pentheon Series, met afstand de meest innovatieve en effectieve rescue tools ter wereld, lag er voor marktleider Holmatro … Lees Meer

20 juni 2021 om 03:26

Luxaflex | Thuiskomen met Luxaflex – LEWIS Communications

Door: CCB redactie

Thuiskomen bij Luxaflex Nog even en dan ben je thuis. Dat gevoel, dat moment. Thuis zijn. Het geeft ons een gevoel van geborgenheid; jezelf zowel fysiek als mentaal volledig veilig voelen. Al generaties lang is Luxaflex thuis aanwezig als jij thuiskomt.  Uit deze gedachte ontstond het idee voor de volledig geïntegreerde campagne ‘Thuiskomen met Luxaflex’. … Lees Meer

20 juni 2021 om 04:00

BuddyWise | Comedy Buddy’s – Zandbeek i.s.m. Brandwebbing

Door: CCB redactie

Comedy Buddy’s Ook professionele grappenmakers zagen tijdens corona hun inkomsten opdrogen. Nog even en een carrièreswitch zou een reële optie worden. Maar wat ga je dan doen als je – in hun eigen woorden – nooit een vak hebt geleerd? Dan ga je dat alsnog doen! Voor BuddyWise, het nieuwe budgetlabel van thuisopleider NHA, bedacht … Lees Meer

20 juni 2021 om 04:18

Bravo | All you need is OV – Goedzooi

Door: CCB redactie

All you need is OV Marketingcommunicatie hoort impact te maken. Punt. uit. Het hoort te raken, te verroeren én ervoor te zorgen dat mensen van een merk houden. En de beste ideeën zijn de meest simpele ideeën. Dit was er zo één. De bus inzetten als levensgrote Valentijnskaart. Dat wil iedereen. Sterker nog, dat wilde … Lees Meer

20 juni 2021 om 03:30

Koningstheateracademie | The Funniest Festival Ever – Studio Kluif

Door: CCB redactie

The Funniest Festival EverStudio Kluif heeft de identiteit en communicatie ontwikkeld voor The Funniest Festival Ever. The Funniest Festival Ever is een gloednieuw, internationaal humorfestival voor iedereen die ooit een grap heeft gemaakt of ergens om heeft gelachen. Hoe werkt humor eigenlijk? Hoe werkt een grap? En wat is de functie van humor? Op deze … Lees Meer

22 juni 2021 om 08:24

Hulphond Nederland | De week van de schooiers – Fightclub

Door: CCB redactie

De week van de schooiers Alle honden in Nederland gaan schooien voor Hulphond. Daarmee is het de eerste collecte ooit die niet door mensen maar door dieren wordt gedaan. De uitlaatronde wordt hét moment voor de hond om samen met hun baasje geld in te zamelen voor het goede doel. Doneren kon op veilige afstand … Lees Meer

28 juni 2021 om 10:50

Platform Kinderopvang werkt | Kinderopvang Dankzij Jou – Goals

Door: CCB redactie

Kinderopvang Dankzij Jou Najaar 2019 een wanhopige hulpkreet: “Als er niet snel iets gebeurt, ontstaat er een tekort aan ruim 8.000 medewerkers in Kinderopvang”. Nu  1 ½ jaar later zijn er 12.000 (15%) pedagogisch medewerkers bijgekomen! Hoe?We hebben landelijk een nieuwe betekenis gegeven aan het woord kinderopvang; daar was de branche al meer dan 20 … Lees Meer

28 juni 2021 om 10:58

Brainport Eindhoven | Brainport Experience Box in het Philips Stadion – Vormgenoten

Door: CCB redactie

Brainport Experience Box in het Philips Stadion “Trots, talent en vitaliteit..!” de kernwaarde van Brainport, iets waar wij als Vormgenoten aan hebben mogen bijdragen. Wij mochten ons talent benutten en zijn trots op het uiteindelijke resultaat! Video Bekijk hier de intro + film. INZENDER: VormgenotenOPDRACHTGEVER: Brainport EindhovenCATEGORIE: Corporate communicatie

28 juni 2021 om 10:49

CSU | Koning Willem I prijs – LEWIS Communications

Door: CCB redactie

Koning Willem I prijs  Als één van de grootste werkgevers in Nederland, met een grote maatschappelijke betrokkenheid, een zeer divers personeelsbestand en innovatief en duurzaam karakter, wil CSU zich laten zien als één van de vaandeldragers van Brabant. Met de winst van de Koning Willem I prijs – de meest aansprekende ondernemersprijs die ons land … Lees Meer

28 juni 2021 om 10:47

Qconcepts – De Code i.s.m Arthur & Brent

Door: CCB redactie

Qconcepts De financiële sector staat voor een uitdaging. 25% van de accountancykantoren stopt met controles en professionals verlaten het vak door werkdruk en onvrede. Juist dit triggerde 3 Brabantse financiële professionals om in 2010 Qconcepts te starten. Deze aanpak bleek succesvol; de organisatie groeide in 10 jaar naar 125 medewerkers. Tijd voor een frisse blik … Lees Meer

01 juli 2021 om 08:21

Bosch Rexroth | Keep Moving Now – Blue Dragon

Door: CCB redactie

Keep Moving Now Je 225-jarig bestaan middenin de coronacrisis vieren? Bad timing! De medewerkers van Bosch Rexroth konden elkaar namelijk al maandenlang niet ontmoeten en op sommige afdelingen heerste zelfs grote onzekerheid. Lekker sfeertje voor een feestje dus. Not. Toch lukte het om met deze interne campagne een sterk gevoel van onderlinge verbondenheid, trots en … Lees Meer

28 juni 2021 om 08:21

ON THAT ASS | Christmass Survival Kit

Door: CCB redactie

Christmass survival kit Kerst… ieder jaar hetzelfde liedje: ‘gezellig’ met je (schoon)familie aan tafel. Niks om over te praten, opa slurpt van zijn soep en de klok werkt al helemaal niet mee. Daarom besloten wij (ON THAT ASS) onze members te helpen met de unieke Christmass Survival Kit.  De Christmass Survival Kit bestond uit een … Lees Meer

28 juni 2021 om 10:42

Studio Kluif | Qatar bewustwordings-campagne

Door: CCB redactie

Qatar bewustwordings-campagne Kan grafische vormgeving bijdragen tot discussie?Kan een grafisch concept mensen aanzetten tot denken?Kan verpakkingsontwerp bijdragen aan de bewustwording van mensen en kan het verandering teweegbrengen? Dit verpakkingsontwerp veroordeelt niet.Het toont simpelweg de gruwelijke feiten.In de hoop dat de mensheid haar ogen niet sluit… Negen van de tien keer werkt Studio Kluif aan projecten … Lees Meer

28 juni 2021 om 10:41

Studio Kluif | Pet Salon – DIY Spa pakket

Door: CCB redactie

Pet Salon – DIY Spa pakket Pet Salon is een gespecialiseerde trim- en schoonheidssalon voor honden en katten die werkt volgens de laatste standaard voor rashonden en -katten.  Speciaal voor Pet Salon heeft Studio Kluif een DIY spa pakket ontwikkeld met tips en tricks met daarin de juiste tools om je favoriete huisdier in de … Lees Meer

28 juni 2021 om 10:53

GIG live streaming solutions Bingo Show | Dé Bingo Show

Door: CCB redactie

Dé Bingo Show Maart 2020. Het zal menig persoon en bedrijf niet vreemd klinken. Je complete perspectief verdwijnt, je wordt aan regels gesteld die niemand heeft zien aankomen en de angst in de markt en maatschappij zorgt voor een bevriezing van je beoogde toekomst. Geen leuke dingen meer, weg met sociale contacten. Sluit je op … Lees Meer

28 juni 2021 om 10:38

Het Bossche Zomercollectief | De Bossche Zomer

Door: CCB redactie

De Bossche Zomer De Bossche Zomer was hét live event van Nederland in coronatijd in 2020. Qua omvang én impact. Spreiden in tijd en ruimte was het credo, met de stad als één groot coronaproof evenemententerrein. In juli en augustus, 60 dagen lang, kregen zwaar getroffen sectoren als de eventbranche, de culturele sector, horeca en … Lees Meer

28 juni 2021 om 10:36

GIG creative film production | Ham Tenten & Podia

Door: CCB redactie

Ham Tenten & Podia Als rasecht Brabants bedrijf staat Van Ham stevig in de klei. Vanuit de behoefte om te blijven ontwikkelen als expert in de festival wereld werd ook de behoefte groter om sterker te profileren. Samen met het bedrijf zijn we de diepte in gedoken om de puurheid van het bedrijf naar boven … Lees Meer

28 juni 2021 om 11:04

Filmding B.V. | Jaga Climate Designers

Door: CCB redactie

Jaga, Climate Designers Duurzame keuzes maken zou allang vanzelfsprekend moeten zijn. Sinds de oprichting in 1962 droomt Jaga van een wereld zonder vervuilende energiebronnen en materialen. De corona-context vormde de ideale voedingsbodem om ‘call-to-action’ video’s te produceren met een internationale duurzame missie. Nieuwe doelgroep inzichten, een branding traject en de veranderende markt wakkerden een sterke … Lees Meer

28 juni 2021 om 10:24

GIG live streaming solutions Bingo Show | Dé Bingo Show

Door: CCB redactie

Dé Bingo Show Maart 2020. Het zal menig persoon en bedrijf niet vreemd klinken. Je complete perspectief verdwijnt, je wordt aan regels gesteld die niemand heeft zien aankomen en de angst in de markt en maatschappij zorgt voor een bevriezing van je beoogde toekomst. Geen leuke dingen meer, weg met sociale contacten. Sluit je op … Lees Meer

28 juni 2021 om 10:38

Holmatro | I Empower, I Unleash, I Fight, I Save – Martijn Rijken

Door: CCB redactie

I Empower, I Unleash, I Fight, I Save In een markt gedomineerd door spierballentaal is het makkelijk om de branchecode te volgen. Het wordt minder eenvoudig om deze code te herdefiniëren. Met de wereldwijde introductie van de Pentheon Series, met afstand de meest innovatieve en effectieve rescue tools ter wereld, lag er voor marktleider Holmatro … Lees Meer

20 juni 2021 om 03:26

Megawatt Advertising | For. Every. Body. – Swiss Sense

Door: CCB redactie

For. Every. Body. Het belang van een goede nachtrust voor een fijn, gezond leven wordt steeds bekender en is relevant voor iedereen. Swiss Sense wil de grootste slaapspecialist van Nederland worden en zoveel mogelijk mensen goed laten slapen. Dat lukt als we de harten winnen van de grote, brede groep consumenten in ‘het midden van … Lees Meer

01 juli 2021 om 08:18

Platform Kinderopvang werkt | Kinderopvang Dankzij Jou – Goals

Door: CCB redactie

Kinderopvang Dankzij Jou Najaar 2019 een wanhopige hulpkreet: “Als er niet snel iets gebeurt, ontstaat er een tekort aan ruim 8.000 medewerkers in Kinderopvang”. Nu  1 ½ jaar later zijn er 12.000 (15%) pedagogisch medewerkers bijgekomen! Hoe?We hebben landelijk een nieuwe betekenis gegeven aan het woord kinderopvang; daar was de branche al meer dan 20 … Lees Meer

28 juni 2021 om 10:58

Goedzooi | Fiksjeshit – Fiks MDT Breda/Zundert

Door: CCB redactie

Fiksjeshit Gemeente Breda, Zundert, Starters4Communities, Surplus & Jongerenwerk Surplus waren op zoek naar een aansprekende branding en communicatie voor de Maatschappelijke Diensttijd voor Zundert & Breda waarbij jongeren écht werden aangesproken. Sterker nog, waarbij jongeren samen de communicatie mede hebben ontwikkeld. Dat deden we voor ze. En hoe! Video Bekijk HIER de video. INZENDER: Goedzooi … Lees Meer

02 juli 2021 om 11:45

Zandbeek | The City Post – DC Vastgoed

Door: CCB redactie

The City Post Als succesvolle ondernemer plant jij jouw vlag aan de top. En geen millimeter daaronder. Jij bent een entrepreneur die niet houdt van half werk. Daarbij past een bedrijfsruimte werkomgeving die naadloos aansluit bij deze ambitie. Met The City Post maak je gegarandeerd indruk. Dit nieuwe, zakelijke icoon van Zwolle is een lofzang … Lees Meer

28 juni 2021 om 10:29

Hulphond Nederland | De week van de schooiers – Fightclub

Door: CCB redactie

De week van de schooiers Alle honden in Nederland gaan schooien voor Hulphond. Daarmee is het de eerste collecte ooit die niet door mensen maar door dieren wordt gedaan. De uitlaatronde wordt hét moment voor de hond om samen met hun baasje geld in te zamelen voor het goede doel. Doneren kon op veilige afstand … Lees Meer

28 juni 2021 om 10:50

Qconcepts – De Code i.s.m Arthur & Brent

Door: CCB redactie

Qconcepts De financiële sector staat voor een uitdaging. 25% van de accountancykantoren stopt met controles en professionals verlaten het vak door werkdruk en onvrede. Juist dit triggerde 3 Brabantse financiële professionals om in 2010 Qconcepts te starten. Deze aanpak bleek succesvol; de organisatie groeide in 10 jaar naar 125 medewerkers. Tijd voor een frisse blik … Lees Meer

01 juli 2021 om 08:21

Goedzooi | VINKLEUK! – OLV Breda

Door: CCB redactie

VINKLEUK! Het OLV moest alles omgooien en dus een concept bedenken voor hun online informatieavond & open dag (want Miss Rona) bedoelt voor alle groep achters, om erachter te komen of het OLV bij ze past. Dat klinkt zwaarder dan een hele dag overleven in de wildernis, zoals Freek Vonk. Ze hadden kunnen kiezen voor … Lees Meer

28 juni 2021 om 10:30

Luxaflex | Thuiskomen met Luxaflex – LEWIS Communications

Door: CCB redactie

Thuiskomen bij Luxaflex Nog even en dan ben je thuis. Dat gevoel, dat moment. Thuis zijn. Het geeft ons een gevoel van geborgenheid; jezelf zowel fysiek als mentaal volledig veilig voelen. Al generaties lang is Luxaflex thuis aanwezig als jij thuiskomt.  Uit deze gedachte ontstond het idee voor de volledig geïntegreerde campagne ‘Thuiskomen met Luxaflex’. … Lees Meer

20 juni 2021 om 04:00

ON THAT ASS & NoPoint | Kandy

Door: CCB redactie

Kandy Dat ON THAT ASS dingen graag anders doet dan andere merken, dat is inmiddels bekend. Met deze Special Edition campagne video deden we daar nog een schepje bovenop. We grepen terug naar het verleden en ontwikkelden een heuse ‘Swimtastic Discoveries’ aflevering à la Tell Sell in de jaren ’90. Deze video werd de aanjager … Lees Meer

28 juni 2021 om 10:23

BuddyWise | Comedy Buddy’s – Zandbeek i.s.m. Brandwebbing

Door: CCB redactie

Comedy Buddy’s Ook professionele grappenmakers zagen tijdens corona hun inkomsten opdrogen. Nog even en een carrièreswitch zou een reële optie worden. Maar wat ga je dan doen als je – in hun eigen woorden – nooit een vak hebt geleerd? Dan ga je dat alsnog doen! Voor BuddyWise, het nieuwe budgetlabel van thuisopleider NHA, bedacht … Lees Meer

20 juni 2021 om 04:18

Het Bossche Zomercollectief | De Bossche Zomer

Door: CCB redactie

De Bossche Zomer De Bossche Zomer was hét live event van Nederland in coronatijd in 2020. Qua omvang én impact. Spreiden in tijd en ruimte was het credo, met de stad als één groot coronaproof evenemententerrein. In juli en augustus, 60 dagen lang, kregen zwaar getroffen sectoren als de eventbranche, de culturele sector, horeca en … Lees Meer

28 juni 2021 om 10:36

CSU | Koning Willem I prijs – LEWIS Communications

Door: CCB redactie

Koning Willem I prijs  Als één van de grootste werkgevers in Nederland, met een grote maatschappelijke betrokkenheid, een zeer divers personeelsbestand en innovatief en duurzaam karakter, wil CSU zich laten zien als één van de vaandeldragers van Brabant. Met de winst van de Koning Willem I prijs – de meest aansprekende ondernemersprijs die ons land … Lees Meer

28 juni 2021 om 10:47

This is US | Don’t PANdemIC campagne – Studio Kluif

Door: CCB redactie

Don’t PANdemIC campagne Studio Kluif heeft dé oplossing ontwikkeld om Covid-19-Proof door het leven te gaan. Om dit geavanceerde product op een krachtige manier onder de aandacht te brengen heeft Studio Kluif in samenwerking met US. Creative Agency (Thisisus.nl) een serie schurende beelden geproduceerd. De fotografie komt van de hand van Rafaël Bergman. INZENDER: This … Lees Meer

28 juni 2021 om 11:03

Studio Kluif | Pet Salon – DIY Spa pakket

Door: CCB redactie

Pet Salon – DIY Spa pakket Pet Salon is een gespecialiseerde trim- en schoonheidssalon voor honden en katten die werkt volgens de laatste standaard voor rashonden en -katten.  Speciaal voor Pet Salon heeft Studio Kluif een DIY spa pakket ontwikkeld met tips en tricks met daarin de juiste tools om je favoriete huisdier in de … Lees Meer

28 juni 2021 om 10:53

Brainport Eindhoven | Brainport Experience Box in het Philips Stadion – Vormgenoten

Door: CCB redactie

Brainport Experience Box in het Philips Stadion “Trots, talent en vitaliteit..!” de kernwaarde van Brainport, iets waar wij als Vormgenoten aan hebben mogen bijdragen. Wij mochten ons talent benutten en zijn trots op het uiteindelijke resultaat! Video Bekijk hier de intro + film. INZENDER: VormgenotenOPDRACHTGEVER: Brainport EindhovenCATEGORIE: Corporate communicatie

28 juni 2021 om 10:49

ON THAT ASS | Christmass Survival Kit

Door: CCB redactie

Christmass survival kit Kerst… ieder jaar hetzelfde liedje: ‘gezellig’ met je (schoon)familie aan tafel. Niks om over te praten, opa slurpt van zijn soep en de klok werkt al helemaal niet mee. Daarom besloten wij (ON THAT ASS) onze members te helpen met de unieke Christmass Survival Kit.  De Christmass Survival Kit bestond uit een … Lees Meer

28 juni 2021 om 10:42

Bosch Rexroth | Keep Moving Now – Blue Dragon

Door: CCB redactie

Keep Moving Now Je 225-jarig bestaan middenin de coronacrisis vieren? Bad timing! De medewerkers van Bosch Rexroth konden elkaar namelijk al maandenlang niet ontmoeten en op sommige afdelingen heerste zelfs grote onzekerheid. Lekker sfeertje voor een feestje dus. Not. Toch lukte het om met deze interne campagne een sterk gevoel van onderlinge verbondenheid, trots en … Lees Meer

28 juni 2021 om 08:21

Studio Kluif | Fatboy Toní introductie animaties – Fatboy

Door: CCB redactie

Fatboy Toní introductie animaties Al meer dan 15 jaar werkt Studio Kluif voor het iconische Fatboy merk.  We ontwikkelden o.a. de Fatboy huisstijl, vele campagnes en product designs. Deze specifieke inzending betreft een serie van een viertal animaties waarmee we de nieuwe Toní tuinmeubilair collectie hebben gepresenteerd. De filmpjes behoeven geen verdere uitleg. Hopelijk word je er … Lees Meer

28 juni 2021 om 10:19

Koningstheateracademie | The Funniest Festival Ever – Studio Kluif

Door: CCB redactie

The Funniest Festival EverStudio Kluif heeft de identiteit en communicatie ontwikkeld voor The Funniest Festival Ever. The Funniest Festival Ever is een gloednieuw, internationaal humorfestival voor iedereen die ooit een grap heeft gemaakt of ergens om heeft gelachen. Hoe werkt humor eigenlijk? Hoe werkt een grap? En wat is de functie van humor? Op deze … Lees Meer

22 juni 2021 om 08:24

Bravo | All you need is OV – Goedzooi

Door: CCB redactie

All you need is OV Marketingcommunicatie hoort impact te maken. Punt. uit. Het hoort te raken, te verroeren én ervoor te zorgen dat mensen van een merk houden. En de beste ideeën zijn de meest simpele ideeën. Dit was er zo één. De bus inzetten als levensgrote Valentijnskaart. Dat wil iedereen. Sterker nog, dat wilde … Lees Meer

20 juni 2021 om 03:30

Studio Kluif | Qatar bewustwordings-campagne

Door: CCB redactie

Qatar bewustwordings-campagne Kan grafische vormgeving bijdragen tot discussie?Kan een grafisch concept mensen aanzetten tot denken?Kan verpakkingsontwerp bijdragen aan de bewustwording van mensen en kan het verandering teweegbrengen? Dit verpakkingsontwerp veroordeelt niet.Het toont simpelweg de gruwelijke feiten.In de hoop dat de mensheid haar ogen niet sluit… Negen van de tien keer werkt Studio Kluif aan projecten … Lees Meer

28 juni 2021 om 10:41

Goedzooi | Fiksjeshit – Fiks MDT Breda/Zundert

Door: CCB redactie

Fiksjeshit Gemeente Breda, Zundert, Starters4Communities, Surplus & Jongerenwerk Surplus waren op zoek naar een aansprekende branding en communicatie voor de Maatschappelijke Diensttijd voor Zundert & Breda waarbij jongeren écht werden aangesproken. Sterker nog, waarbij jongeren samen de communicatie mede hebben ontwikkeld. Dat deden we voor ze. En hoe! Video Bekijk HIER de video. INZENDER: Goedzooi … Lees Meer

02 juli 2021 om 11:45

Qconcepts – De Code i.s.m Arthur & Brent

Door: CCB redactie

Qconcepts De financiële sector staat voor een uitdaging. 25% van de accountancykantoren stopt met controles en professionals verlaten het vak door werkdruk en onvrede. Juist dit triggerde 3 Brabantse financiële professionals om in 2010 Qconcepts te starten. Deze aanpak bleek succesvol; de organisatie groeide in 10 jaar naar 125 medewerkers. Tijd voor een frisse blik … Lees Meer

01 juli 2021 om 08:21

Megawatt Advertising | For. Every. Body. – Swiss Sense

Door: CCB redactie

For. Every. Body. Het belang van een goede nachtrust voor een fijn, gezond leven wordt steeds bekender en is relevant voor iedereen. Swiss Sense wil de grootste slaapspecialist van Nederland worden en zoveel mogelijk mensen goed laten slapen. Dat lukt als we de harten winnen van de grote, brede groep consumenten in ‘het midden van … Lees Meer

01 juli 2021 om 08:18

GIG creative film production | Ham Tenten & Podia

Door: CCB redactie

Ham Tenten & Podia Als rasecht Brabants bedrijf staat Van Ham stevig in de klei. Vanuit de behoefte om te blijven ontwikkelen als expert in de festival wereld werd ook de behoefte groter om sterker te profileren. Samen met het bedrijf zijn we de diepte in gedoken om de puurheid van het bedrijf naar boven … Lees Meer

28 juni 2021 om 11:04

This is US | Don’t PANdemIC campagne – Studio Kluif

Door: CCB redactie

Don’t PANdemIC campagne Studio Kluif heeft dé oplossing ontwikkeld om Covid-19-Proof door het leven te gaan. Om dit geavanceerde product op een krachtige manier onder de aandacht te brengen heeft Studio Kluif in samenwerking met US. Creative Agency (Thisisus.nl) een serie schurende beelden geproduceerd. De fotografie komt van de hand van Rafaël Bergman. INZENDER: This … Lees Meer

28 juni 2021 om 11:03

Platform Kinderopvang werkt | Kinderopvang Dankzij Jou – Goals

Door: CCB redactie

Kinderopvang Dankzij Jou Najaar 2019 een wanhopige hulpkreet: “Als er niet snel iets gebeurt, ontstaat er een tekort aan ruim 8.000 medewerkers in Kinderopvang”. Nu  1 ½ jaar later zijn er 12.000 (15%) pedagogisch medewerkers bijgekomen! Hoe?We hebben landelijk een nieuwe betekenis gegeven aan het woord kinderopvang; daar was de branche al meer dan 20 … Lees Meer

28 juni 2021 om 10:58

Studio Kluif | Pet Salon – DIY Spa pakket

Door: CCB redactie

Pet Salon – DIY Spa pakket Pet Salon is een gespecialiseerde trim- en schoonheidssalon voor honden en katten die werkt volgens de laatste standaard voor rashonden en -katten.  Speciaal voor Pet Salon heeft Studio Kluif een DIY spa pakket ontwikkeld met tips en tricks met daarin de juiste tools om je favoriete huisdier in de … Lees Meer

28 juni 2021 om 10:53

Hulphond Nederland | De week van de schooiers – Fightclub

Door: CCB redactie

De week van de schooiers Alle honden in Nederland gaan schooien voor Hulphond. Daarmee is het de eerste collecte ooit die niet door mensen maar door dieren wordt gedaan. De uitlaatronde wordt hét moment voor de hond om samen met hun baasje geld in te zamelen voor het goede doel. Doneren kon op veilige afstand … Lees Meer

28 juni 2021 om 10:50

Brainport Eindhoven | Brainport Experience Box in het Philips Stadion – Vormgenoten

Door: CCB redactie

Brainport Experience Box in het Philips Stadion “Trots, talent en vitaliteit..!” de kernwaarde van Brainport, iets waar wij als Vormgenoten aan hebben mogen bijdragen. Wij mochten ons talent benutten en zijn trots op het uiteindelijke resultaat! Video Bekijk hier de intro + film. INZENDER: VormgenotenOPDRACHTGEVER: Brainport EindhovenCATEGORIE: Corporate communicatie

28 juni 2021 om 10:49

CSU | Koning Willem I prijs – LEWIS Communications

Door: CCB redactie

Koning Willem I prijs  Als één van de grootste werkgevers in Nederland, met een grote maatschappelijke betrokkenheid, een zeer divers personeelsbestand en innovatief en duurzaam karakter, wil CSU zich laten zien als één van de vaandeldragers van Brabant. Met de winst van de Koning Willem I prijs – de meest aansprekende ondernemersprijs die ons land … Lees Meer

28 juni 2021 om 10:47

ON THAT ASS | Christmass Survival Kit

Door: CCB redactie

Christmass survival kit Kerst… ieder jaar hetzelfde liedje: ‘gezellig’ met je (schoon)familie aan tafel. Niks om over te praten, opa slurpt van zijn soep en de klok werkt al helemaal niet mee. Daarom besloten wij (ON THAT ASS) onze members te helpen met de unieke Christmass Survival Kit.  De Christmass Survival Kit bestond uit een … Lees Meer

28 juni 2021 om 10:42

Studio Kluif | Qatar bewustwordings-campagne

Door: CCB redactie

Qatar bewustwordings-campagne Kan grafische vormgeving bijdragen tot discussie?Kan een grafisch concept mensen aanzetten tot denken?Kan verpakkingsontwerp bijdragen aan de bewustwording van mensen en kan het verandering teweegbrengen? Dit verpakkingsontwerp veroordeelt niet.Het toont simpelweg de gruwelijke feiten.In de hoop dat de mensheid haar ogen niet sluit… Negen van de tien keer werkt Studio Kluif aan projecten … Lees Meer

28 juni 2021 om 10:41

GIG live streaming solutions Bingo Show | Dé Bingo Show

Door: CCB redactie

Dé Bingo Show Maart 2020. Het zal menig persoon en bedrijf niet vreemd klinken. Je complete perspectief verdwijnt, je wordt aan regels gesteld die niemand heeft zien aankomen en de angst in de markt en maatschappij zorgt voor een bevriezing van je beoogde toekomst. Geen leuke dingen meer, weg met sociale contacten. Sluit je op … Lees Meer

28 juni 2021 om 10:38

Het Bossche Zomercollectief | De Bossche Zomer

Door: CCB redactie

De Bossche Zomer De Bossche Zomer was hét live event van Nederland in coronatijd in 2020. Qua omvang én impact. Spreiden in tijd en ruimte was het credo, met de stad als één groot coronaproof evenemententerrein. In juli en augustus, 60 dagen lang, kregen zwaar getroffen sectoren als de eventbranche, de culturele sector, horeca en … Lees Meer

28 juni 2021 om 10:36

Goedzooi | VINKLEUK! – OLV Breda

Door: CCB redactie

VINKLEUK! Het OLV moest alles omgooien en dus een concept bedenken voor hun online informatieavond & open dag (want Miss Rona) bedoelt voor alle groep achters, om erachter te komen of het OLV bij ze past. Dat klinkt zwaarder dan een hele dag overleven in de wildernis, zoals Freek Vonk. Ze hadden kunnen kiezen voor … Lees Meer

28 juni 2021 om 10:30

Zandbeek | The City Post – DC Vastgoed

Door: CCB redactie

The City Post Als succesvolle ondernemer plant jij jouw vlag aan de top. En geen millimeter daaronder. Jij bent een entrepreneur die niet houdt van half werk. Daarbij past een bedrijfsruimte werkomgeving die naadloos aansluit bij deze ambitie. Met The City Post maak je gegarandeerd indruk. Dit nieuwe, zakelijke icoon van Zwolle is een lofzang … Lees Meer

28 juni 2021 om 10:29

Filmding B.V. | Jaga Climate Designers

Door: CCB redactie

Jaga, Climate Designers Duurzame keuzes maken zou allang vanzelfsprekend moeten zijn. Sinds de oprichting in 1962 droomt Jaga van een wereld zonder vervuilende energiebronnen en materialen. De corona-context vormde de ideale voedingsbodem om ‘call-to-action’ video’s te produceren met een internationale duurzame missie. Nieuwe doelgroep inzichten, een branding traject en de veranderende markt wakkerden een sterke … Lees Meer

28 juni 2021 om 10:24

ON THAT ASS & NoPoint | Kandy

Door: CCB redactie

Kandy Dat ON THAT ASS dingen graag anders doet dan andere merken, dat is inmiddels bekend. Met deze Special Edition campagne video deden we daar nog een schepje bovenop. We grepen terug naar het verleden en ontwikkelden een heuse ‘Swimtastic Discoveries’ aflevering à la Tell Sell in de jaren ’90. Deze video werd de aanjager … Lees Meer

28 juni 2021 om 10:23

Studio Kluif | Fatboy Toní introductie animaties – Fatboy

Door: CCB redactie

Fatboy Toní introductie animaties Al meer dan 15 jaar werkt Studio Kluif voor het iconische Fatboy merk.  We ontwikkelden o.a. de Fatboy huisstijl, vele campagnes en product designs. Deze specifieke inzending betreft een serie van een viertal animaties waarmee we de nieuwe Toní tuinmeubilair collectie hebben gepresenteerd. De filmpjes behoeven geen verdere uitleg. Hopelijk word je er … Lees Meer

28 juni 2021 om 10:19

Bosch Rexroth | Keep Moving Now – Blue Dragon

Door: CCB redactie

Keep Moving Now Je 225-jarig bestaan middenin de coronacrisis vieren? Bad timing! De medewerkers van Bosch Rexroth konden elkaar namelijk al maandenlang niet ontmoeten en op sommige afdelingen heerste zelfs grote onzekerheid. Lekker sfeertje voor een feestje dus. Not. Toch lukte het om met deze interne campagne een sterk gevoel van onderlinge verbondenheid, trots en … Lees Meer

28 juni 2021 om 08:21

Koningstheateracademie | The Funniest Festival Ever – Studio Kluif

Door: CCB redactie

The Funniest Festival EverStudio Kluif heeft de identiteit en communicatie ontwikkeld voor The Funniest Festival Ever. The Funniest Festival Ever is een gloednieuw, internationaal humorfestival voor iedereen die ooit een grap heeft gemaakt of ergens om heeft gelachen. Hoe werkt humor eigenlijk? Hoe werkt een grap? En wat is de functie van humor? Op deze … Lees Meer

22 juni 2021 om 08:24

BuddyWise | Comedy Buddy’s – Zandbeek i.s.m. Brandwebbing

Door: CCB redactie

Comedy Buddy’s Ook professionele grappenmakers zagen tijdens corona hun inkomsten opdrogen. Nog even en een carrièreswitch zou een reële optie worden. Maar wat ga je dan doen als je – in hun eigen woorden – nooit een vak hebt geleerd? Dan ga je dat alsnog doen! Voor BuddyWise, het nieuwe budgetlabel van thuisopleider NHA, bedacht … Lees Meer

20 juni 2021 om 04:18

Luxaflex | Thuiskomen met Luxaflex – LEWIS Communications

Door: CCB redactie

Thuiskomen bij Luxaflex Nog even en dan ben je thuis. Dat gevoel, dat moment. Thuis zijn. Het geeft ons een gevoel van geborgenheid; jezelf zowel fysiek als mentaal volledig veilig voelen. Al generaties lang is Luxaflex thuis aanwezig als jij thuiskomt.  Uit deze gedachte ontstond het idee voor de volledig geïntegreerde campagne ‘Thuiskomen met Luxaflex’. … Lees Meer

20 juni 2021 om 04:00

Bravo | All you need is OV – Goedzooi

Door: CCB redactie

All you need is OV Marketingcommunicatie hoort impact te maken. Punt. uit. Het hoort te raken, te verroeren én ervoor te zorgen dat mensen van een merk houden. En de beste ideeën zijn de meest simpele ideeën. Dit was er zo één. De bus inzetten als levensgrote Valentijnskaart. Dat wil iedereen. Sterker nog, dat wilde … Lees Meer

20 juni 2021 om 03:30

Holmatro | I Empower, I Unleash, I Fight, I Save – Martijn Rijken

Door: CCB redactie

I Empower, I Unleash, I Fight, I Save In een markt gedomineerd door spierballentaal is het makkelijk om de branchecode te volgen. Het wordt minder eenvoudig om deze code te herdefiniëren. Met de wereldwijde introductie van de Pentheon Series, met afstand de meest innovatieve en effectieve rescue tools ter wereld, lag er voor marktleider Holmatro … Lees Meer

20 juni 2021 om 03:26

Bij het gebruik van deze website gaat u akkoord met het gebruik van cookies. Meer informatie

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close