Bork Horeca Automatisering | Full Frame
Door: CCB redactie
GENOMINEERD: Full Frame Bork Horeca Automatisering Onze film, waarin een afgebrande chef bij een psycholoog vertelt over zijn verloren passie voor koken, sloeg meteen aan. Al op de eerste dag haalden we meer dan 66.000 views op Facebook. De flashbacks naar de chaotische keuken met de tirannieke chef waren humoristisch en bovendien heel herkenbaar voor … Lees Meer
13 februari 2020 om 10:28
Rebranding De Leijgraaf -New Brand Activators
Door: CCB redactie
New Brand Activators Rebranding De Leijgraaf Ook bij het kiezen van een mbo-opleiding spelen merk en imago een belangrijke rol. De Leijgraaf heeft veel concurrentie van mbo-colleges uit de steden in de buurt. Door middel van een strategisch rebrandingtraject samen met New Brand Activators heeft De Leijgraaf zich sterker gepositioneerd en is daardoor aantrekkelijker voor het eigen … Lees Meer
12 februari 2020 om 08:28
Rebranding Bata Industrials – Blue Dragon
Door: CCB redactie
GENOMINEERD: Blue Dragon Bata Industrials Bata Industrials had alle bedrijfsmatige factoren van een ruler brand, maar was die positionering in de ogen van de markt kwijtgeraakt. Aan spelers die deze factoren helemaal niet hebben. Auw. Wat doe je dan? Dan pak je die plek resoluut terug! Wij vervingen alle bescheidenheid door nieuwe energie en een … Lees Meer
12 februari 2020 om 11:16
Maximedia Group | Morocco Desert Challenge – GIG
Door: CCB redactie
GIG creative film production Morocco Desert Challenge – Promo 2020 Soms heb je van die klussen, die kun je nergens mee vergelijken. Die moet je écht beleven. Zo zit dat ook met de Morocco Desert Challenge. De Dakar is vaak bekend bij het grote publiek; gevaarlijk, ambitieus en een brok avontuur. De Morocco Desert Challenge, … Lees Meer
13 februari 2020 om 10:10
Woonstichting JOOST | De Code – Arthur & Brent
Door: CCB redactie
GENOMINEERD: De Code | Arthur & Brent JOOST Een merk is meer dan een logo. Dat bewijst deze case maar weer. Woningcorporatie Kleine Meierij en Woonstichting St. Joseph vroegen aan De Code – Arthur & Brent in eerste instantie een nieuwe naam en een ontwerp voor de nieuw te vormen fusieorganisatie. Al snel bleek dat … Lees Meer
12 februari 2020 om 11:10
AB InBev | Identiek & toch uniek – Fightclub
Door: CCB redactie
GENOMINEERD: Fightclub Identiek & toch uniek Dat we als Brabants bureau de kans hebben gehad om emotie toe te voegen aan een tot dan toe emotieloos product, alcoholvrij bier, is natuurlijk heel bijzonder. Nog bijzonderder is de manier waarop we het gedaan hebben. Door gebruik te maken van een mirrortechniek, maar ook een identieke tweeling, … Lees Meer
19 februari 2020 om 10:24
Rebranding Plameco – Blue Dragon
Door: CCB redactie
Blue Dragon Rebranding Plameco Met deze herpositionering hebben we Plameco geholpen om een enorme stap richting compleet nieuwe (jongere) doelgroepen te zetten, zowel in Nederland als in Duitsland. Dit vraagt om anders denken en anders communiceren. We hebben de bestaande nadruk op specificaties flink verminderd en zijn voor lifestyle, beleving, humor en een eerste beetje … Lees Meer
12 februari 2020 om 11:24
BoBreda | Lijflief – Goedzooi
Door: CCB redactie
GENOMINEERD: Goedzooi Lijflief Lijflief is een campagne met een maatschappelijk doel: bodyshaming onder jongeren verminderen. Dat is nogal een probleem, want mannen in de strakste sportshirtjes en vrouwen in leggings die niets aan de verbeelding over laten is het ideaal. Jongeren worden omgeven door allerlei uitingen waarbij een bepaald lichaamsbeeld centraal staat. Dat beeld is … Lees Meer
14 februari 2020 om 10:15
Rebranding Rexroth – Blue Dragon
Door: CCB redactie
Blue Dragon Rebranding Rexroth Met de herpositionering van hebben we bergen verzet. Want het cliché klopt: Duitse technologiereuzen zijn meestal van de voorzichtige evolutie en hebben het liever over de techniek dan over wat het teweegbrengt. Bovendien werken ze het liefst met Duitse bureaus. Toch kozen ze voor Blue Dragon omdat ze écht uitgedaagd wilden … Lees Meer
12 februari 2020 om 11:31
Selecta Nederland | Meldpunt Matige Koffie – Blue Dragon
Door: CCB redactie
GENOMINEERD: Blue Dragon Matige Koffie Als de purpose van het merk (werkend Nederland verdient goede koffie) oprecht maar ook erg voor de hand liggend is, moet je met creativiteit op zoek naar andere manieren om deze purpose te bewijzen en te cultiveren. Wij gingen met Meldpunt Matige Koffie dan ook veel verder dan alleen communicatie: we … Lees Meer
10 februari 2020 om 08:28
Rymax Lubricants | Made in Holland – GIG
Door: CCB redactie
GIG creative film production Rymax Lubricants – Made in Holland Hoe maak je een saai product als olie interessant? Dat was de uitdaging die we voorgeschoteld kregen van oliemerk Rymax. Ze daagden GIG creative film production uit om hun merkverhaal door te vertalen naar een gave brandfilm. Door dit verhaal niet rechtlijnig te vertellen, maar … Lees Meer
13 februari 2020 om 09:54
De Grote Clubactie | Jouw inzet is goud waard – Scheepens
Door: CCB redactie
GENOMINEERD: Scheepens Jouw inzet is goud waard De Grote Clubactie is al sinds jaar en dag een begrip bij velen. Nagenoeg iedereen komt er in zijn leven wel eens mee in aanraking. Op jonge leeftijd als lotenverkoper, of op latere leeftijd als ouder of vrijwilliger bij een vereniging. De communicatie rondom de Grote Clubactie was … Lees Meer
10 februari 2020 om 08:46
Identiteit Babel – Studio Kluif i.s.m. Arthur & Brent
Door: CCB redactie
GEMOMINEERD: Studio Kluif i.s.m. Arthur & Brent Identiteit Babel Babel bestaat per 1 januari 2019 en komt voort uit een samenvoeging van Bibliotheek ’s-Hertogenbosch e.o., Muzerije en Bureau Babel. Babel is een cultuur-educatief platform voor kennis en talentontwikkeling. Babel stimuleert en faciliteert lezen, leren, creativiteit en burgerschap. Een fusie van drie verschillende partijen met ieder … Lees Meer
12 februari 2020 om 08:39
Ab InBev | Re – launch dode categorie: non – alcoholisch bier – Fightclub
Door: CCB redactie
GENOMINEERD: Fightclub Introductie Jupiler 0,0% De introductie van Jupiler 0,0% was er eentje om nooit te vergeten. Anderhalf jaar lang campagne voeren op verschillende doelgroepen, momenten en gelegenheden, wat geresulteerd heeft in het feit dat Jupiler 0,0% nu het derde biermerk van België is. Een prachtig resultaat waar we afgelopen jaar al een bronzen Effie … Lees Meer
10 februari 2020 om 07:41
Merk Zilverstad | Can you handle the candle – TALK ABOUT
Door: CCB redactie
GENOMINEERD: TALK ABOUT Can you handle the candle De budgetten binnen ons vak verschuiven steeds meer van traditionele media naar influencer marketing. De markt verandert. Influencers worden zich bewust van hun eigen marketing-potentie, wat ertoe leidt dat hun prijzen stijgen. Barterdeals worden niet meer serieus genomen en betaalde samenwerkingen voeren de overhand. Hierdoor lijkt het voor kleine … Lees Meer
14 februari 2020 om 09:48
Ciro | MijnCiro.nl – Sterk Reclamebureau
Door: CCB redactie
Sterk Reclamebureau MijnCiro.nl Wat de campagne MijnCiro.nl bijzonder maakt is de geïntegreerde aanpak en inzet. Als bureau geloven we in de theorie van geïntegreerde communicatie en de kracht van simplicity. Door het creëren van synergie tussen merkpositionering, proposities, merkwaardes (core values), doelstellingen, brand identity, strategie, creatie en middeleninzet een zo efficiënt en optimaal mogelijk resultaat … Lees Meer
10 februari 2020 om 07:59
SiNTLUCAS | Creating Opportunities – Veldkamp Produkties
Door: CCB redactie
GENOMINEERD: Veldkamp Produkties Creating Opportunities – SiNTLUCAS Wij laten in deze film op creatieve wijze zien waar het SiNTLUCAS voor staat. Het opleiden van dromers, denkers, ontwerpers en vooral makers! Deze film dient als promotie voor SiNTLUCAS als creatieve onderwijsinstelling (waaronder film- en video) en die maak je niet in opdracht met alleen externe en ingevlogen … Lees Meer
13 februari 2020 om 09:43
Wereld Natuur Fonds | Bodemprijs – SPNJRT
Door: CCB redactie
GENOMINEERD: SPNJRT Bodemprijs Het Wereld Natuur Fonds presenteert de mini-videoserie Bodemprijs, een solo-product van filmmaker Jasper Spanjaart. Hij ging bij boeren en onderzoekers op bezoek om erachter te komen wat deze mensen drijft om het anders te willen doen. Het resultaat is een serie inspirerende verhalen over hoe landbouw en natuur samen kunnen werken. Tegelijkertijd … Lees Meer
13 februari 2020 om 08:49
ING | Rembrandts Meesterklas – Greenhouse Group
Door: CCB redactie
GENOMINEERD: Greenhouse Group Rembrandts Meesterklas Het is al jaren de missie van ING om kunst & cultuur toegankelijk te maken. In 2019, het Rembrandtjaar, wilde ING (als hoofdsponsor van het Rijksmuseum) iedereen op magische wijze laten kennismaken met dé meester Rembrandt van Rijn. ‘Rembrandts Meesterklas’ is een interactieve schilderles, waarin de grootmeester zelf (door middel van … Lees Meer
12 februari 2020 om 10:39
First Impression – Full Frame
Door: CCB redactie
Full Frame First Impression Deze video verrast, overweldigt, overdondert! En dat was precies de bedoeling, want je verwacht niks minder van een bedrijf als First Impression. Een bedrijf dat zijn naam eer aan doet door de onvergetelijke eerste indruk die het bedrijf neerzet met hun ‘audiovisuele beleving en multi-zintuigelijke impact’. In de productie van deze … Lees Meer
13 februari 2020 om 10:23
Leolux | Always notice Leolux – Blahblahism
Door: CCB redactie
GENOMINEERD: Blahblahism Always notice Leolux Een geslaagde reboost campagne van een A-merk design meubels uit de jaren 1990-2010 In 2 maanden het hele merk op de kaart gezet bij de jongste doelgroep. In 2 maanden het merk getransformeerd van een ‘my parents brand’ naar een jong, eigentijds, kwalitatief merk. In 2 maanden een verdrievoudiging van de … Lees Meer
10 februari 2020 om 10:12
Tango Pompstation – Fightclub
Door: CCB redactie
GENOMINEERD: Fightclub Tango ‘pompstation’ In voorbereiding op de zomer is iedereen natuurlijk weer flink aan het pompen geweest; zwembandje hier, luchtbed daar, want je wilt er tenslotte helemaal klaar voor zijn. Maar voel je die zinderende zomerse spanning ook in je banden? Tango helpt je hier graag bij. En ze verkopen geen lucht, oppompen van je … Lees Meer
12 februari 2020 om 09:22
Van Loon | Let’s meet Van Loon | TALK ABOUT
Door: CCB redactie
GENOMINEERD: TALK ABOUT Let’s meet Van Loon Hoe krijg je twee bedrijven met verschillende geschiedenis op verschillende locaties na een fusie zo snel en efficiënt mogelijk in hetzelfde wedstrijdshirt? Je hebt maar één kans op de eerste indruk. Dus die moet geweldig en overweldigend zijn. Wij hebben de organisatie Van Loon begeleid en het personeelsuitje, … Lees Meer
12 februari 2020 om 09:47
Novalis O | The Brand GuideThe celebration of design – vOSCH
Door: CCB redactie
vOSCH The celebration of design Hoe laat je een speciaal designmeubel opvallen in een magazine over designmeubelen? Hoe bijzonder de advertenties of foto’s ook zijn of hoe beroemd het meubel ook is, uiteindelijk smelt alles samen tot één geheel. We hadden een nieuwe omgeving nodig. Geen huis, geen tuin of strand, maar iets totaal nieuws. … Lees Meer
13 februari 2020 om 10:37
Lilly Zeligman | Kintsugi – IRX Communicatie
Door: CCB redactie
IRX Communicatie Kintsugi Echte schoonheid kun je soms bijna proéven. De vraag een uitnodiging te maken voor een intiem “Jewelery-event” met een exclusief karakter. Het vieren van de schoonheid onder het genot van culinair spektakel in Restaurant Alma (Oisterwijk). De mogelijkheid om de laatste collectie van Vhernier te komen bewonderen, aanraken en passen. Geslaagde uitnodiging, opvallende … Lees Meer
10 februari 2020 om 09:46
Junior Kamer Hart van Brabant | Beste ondernemers in beeld – Zoetzout
Door: CCB redactie
GENOMINEERD: Zoetzout Beste ondernemers in beeld Ieder jaar wordt de BOV-Trofee uitgereikt. En tijdens die show volgt standaard een kort filmpje van de genomineerden. Deze wordt getoond tijdens de show en het waren altijd feitelijk korte corporate filmpjes. Onze mening daarover was simpel: saai en niet persoonlijk. Het moet ook niet over de bedrijven gaan … Lees Meer
13 februari 2020 om 09:01
Swinkels Family Brewers | Familiefeiten of fabels – Fama Volat
Door: CCB redactie
GENOMINEERD: Fama Volat Familiefeiten of fabels Met een gemiddelde concentratiespan van 3” bij consumenten en het veelgehoorde advies om binnen max 5” je punt te maken, lijkt het bijna ondenkbaar om commerciële content te produceren die langer is dan 2 minuten. Toch hebben we dit gedaan! En met succes. De gestelde doelstelling van 16.000 uitgekeken video’s … Lees Meer
10 februari 2020 om 09:18
Detron | Delen. Dat is Detron – Goals
Door: CCB redactie
GENOMINEERD: Goals Delen. Dat is Detron Voor IT talent regent het aanbiedingen. De doelgroep is inmiddels wars van actieve benadering. Wij zijn er toch in geslaagd om echt te interacteren met de doelgroep. Enerzijds door een aansprekende campagne die congruent is met de Detron-werkwaarden. Anderzijds door toepassing van gamification waardoor op een laagdrempelige manier de … Lees Meer
12 februari 2020 om 08:14
Bosch Rexroth | The Enablers – Blue Dragon
Door: CCB redactie
Blue Dragon The Enablers Technologie tot leven brengen? Wij namen dit letterlijk en ontwikkelden 3D characters voor de diverse hard- en softwareoplossingen van Rexroth. Deze characters werden virtueel én live ingezet om de toegevoegde waarde van Rexroth’s innovaties uit te leggen. Vervolgens gingen we nog verder en maakten van deze 3D characters een muziekband onder … Lees Meer
13 februari 2020 om 09:19
Escentiall verpakkingen – Zoetzout
Door: CCB redactie
Zoetzout Escentiall verpakkingen Escentiall. is een nieuw merk op het gebied van hulpmiddelen. Binnen deze branche vind je over het algemeen stoffige producten met een medisch uiterlijk. Vergelijk het met een bril: 40 jaar geleden waren ze allemaal hetzelfde en werden ze gezien als een hulpmiddel. Het product en het imago is echter compleet omgeslagen. … Lees Meer
12 februari 2020 om 09:11
Kwantum | Zo hoort een opening te zijn – PauwR Digital Marketing
Door: CCB redactie
PauwR Digital Marketing Zo hoort een opening te zijn Op 14 maart 2019 was het zover: Kwantum heropende haar nieuwste winkel in Tilburg. Met een geheel vernieuwde winkelformule, met eigentijdse winkelbeleving, toont Kwantum de volgende stap in zijn expansiestrategie. De aangepaste formule richt zich op een betere aansluiting op de wensen en behoeften van de … Lees Meer
10 februari 2020 om 09:09
Arentall | All you need – Zoetzout
Door: CCB redactie
Zoetzout Arentall | All you need Het Arendje, een zeer bekende verhuurorganisatie van event- en beursartikelen werd in 2019 verkocht. Wat volgde was een nieuwe richting, een nieuwe naam en een nieuwe identiteit. Daarom werd een pitch uitgeschreven. De opdracht was simpel: zet iets compleet nieuws neer o.b.v. een paar uitgangspunten: – we verhuren heeeeeel … Lees Meer
12 februari 2020 om 08:53
Voldaan | Met Goed Fatsoen – Toppers van Toen – Blue Dragon
Door: CCB redactie
Blue Dragon Met goed fatsoen Ruim 5 jaar geleden klopten Tim en Ad bij ons aan. Ze kwamen allebei van ABN-AMRO en gingen een bedrijf in factoring beginnen. Wij ontwikkelden het atypische merk Voldaan: oer-Hollands, goudeerlijk en roze. Vanaf dag één de frisse wind die onder de Met Goed Fatsoen propositie het verschil maakt in … Lees Meer
10 februari 2020 om 08:23
Nieuw Reijerwaard | Dutch Fresh Port – Carpe Diem Communicatie
Door: CCB redactie
Carpe Diem Communicatie Dutch Fresh Port Drie traditionele, ingeburgerde identiteiten samenbrengen tot één fris, aansprekend merk, is een uitdaging. Carpe Diem Communicatie, met opdrachtgever Gemeenschappelijke Regeling Nieuw Reijerwaard (waarin overheden en gemeenten met elkaar samenwerken), wisten op het juiste moment het initiatief te nemen het traject op te starten, met de belangrijkste stakeholders in gesprek … Lees Meer
10 februari 2020 om 09:29
Antea Group | Hoogvliegers
Door: CCB redactie
Antea Group Hoogvliegers Met de inzending van deze case laat Antea Group zien dat het als B-to-B merk in het ingeneurslandschap in staat is om middels slimme marketing en communicatie (vanuit o.a. bijzondere samenwerkingen) een hoog bereik te genereren onder diverse doelgroepen. Hiermee profileert Antea Group zich als onmisbare speler bij het vormgeven van een … Lees Meer
12 februari 2020 om 09:34
Provincie Noord-Brabant | Brabant Region
Door: CCB redactie
Provincie Noord-Brabant Brabant Region De typische Brabantse bescheiden- en nuchterheid vormt in dit concept de basis. Samen met de vele (inter)nationale successen die Brabant heeft en waar we trots op zijn. Waar de voice-over zeer bescheiden praat over Brabant en Brabanders, laten de beelden bijna het tegenovergestelde zien. Dit maakt het een script met een … Lees Meer
13 februari 2020 om 08:36
Unilever | Can you stare down a kangaroo? – Greenhouse + Mindshare
Door: CCB redactie
Greenhouse Can you stare down a kangaroo? Een stare challenge doen met een kangoeroe? Of geloven dat AXE Collision Fresh Forest + Graffiti samen lekker ruiken? Klinkt allebei onwaarschijnlijk, maar AXE wilde de doelgroep ervan overtuigen dat dit écht mogelijk is. Samen met AXE ging Greenhouse / Mindshare de uitdaging aan. Met een game daagden … Lees Meer
10 februari 2020 om 10:41
Unilever | AXE Ice Chill – Greenhouse + Mindshare
Door: CCB redactie
Greenhouse AXE Ice Chill Hoe brengen we de nieuwe productinnovatie AXE Ice Chill onder de aandacht bij mannen die moeilijk te bereiken zijn? Een uitdaging waar we het warm van kregen, maar de nieuwe AXE Ice Chill hield ons hoofd koel. Met Precision Marketing wist Greenhouse / Mindshare de doelgroep in beweging te brengen. Dit … Lees Meer
10 februari 2020 om 10:49
Schuld Hulp Maatje | Samen Hart voor mensen – Idee van Daan
Door: CCB redactie
Idee van Daan Samen Hart voor mensen Eén op de vijf mensen in Nederland heeft schulden. Doordat er niet of nauwelijks over gesproken wordt of omdat mensen zich ervoor schamen, ontstaan er steeds meer schulden in Nederland. Pas als we er ‘normaal’ over gaan praten, kunnen mensen met schulden hulp krijgen of hulp zoeken. Daarom … Lees Meer
14 februari 2020 om 09:34
Antea Group | Thuis van Trotse Ingenieurs
Door: CCB redactie
Antea Group Thuis van Trotse Ingenieurs In juni 2019 lanceerde Antea Group een tv-commercial op de landelijke televisie. Een unieke manier voor een ingenieurs- en adviesbureau om zich te profileren. Het Duizend-dagen-plan (gestart in 2016) met als doel om in 2020 het beste ingenieurs- en adviesbureau van Nederland te worden, werd zeer succesvol afgesloten met … Lees Meer
12 februari 2020 om 08:04