Cases

Hier vind je alle ingezonden cases voor de Bonk 2018. Wil jij er ook bijzijn als de winnaars van een Bonk bekend gemaakt worden? Schrijf je dan in voor de uitreiking op 28 maart in het Klasse Theater in Tilburg.

Campagnefotografie – ON THAT ASS

Door: CCB redactie

GENOMINEERD Over ON THAT ASS ON THAT ASS is een uniek concept boxershorts. Elke maand leveren wij aan onze members een spiksplinternieuwe boxershort met uniek design. Geen enkele print is met de vorige te vergelijken en elk design brengt een nieuwe belevingswereld met zich mee. Deze wereld trekken wij maandelijks door in onze campagnefotografie. Van … Lees Meer

27 februari 2019 om 09:41

Design Museum Den Bosch – Arthur & Brent

Door: CCB redactie

GENOMINEERD Over Design Museum Den Bosch Het Stedelijk Museum ’s-Hertogenbosch was in onduidelijk vaarwater gekomen. Uit onderzoek bleek al jaren dat het museum en haar profiel onvoldoende bekend was bij het publiek. Op inhoud maakte men nog onderscheid met het naastgelegen Het Noord-Brabants Museum, maar nu daar tegenwoordig ook hedendaagse kunst wordt getoond is ook … Lees Meer

24 februari 2019 om 07:49

Pop-up store Antea Group

Door: CCB redactie

GENOMINEERD Live communicatie in de ingenieurswereld Antea Group heeft als eerste ingenieurs- en adviesbureau in Nederland een Pop-up store geopend op het drukste station van Nederland. Pop-up marketing is een relatief nieuwe vorm van live communicatie met de doelgroep in de online èn offline wereld en nog niet eerder in de ingenieurswereld ingezet. Met het … Lees Meer

27 februari 2019 om 11:00

Dommelsche Bierbrouwerij – Vormgenoten

Door: CCB redactie

Over Dommelsche Bierbrouwerij Medewerkers van Dommelsch zijn trots op de geschiedenis. Deze zijn visueel gemaakt, verdeeld over de biermerken die de brouwerij brouwt; Dommelsch, Jupiler, Hertog Jan en Leffe. Het draait om de brouwerij-medewerkers en daarom was ‘it’s all about the people’ kernwaarde belangrijk om beleving te creëren. Het productieproces met personeel werd in kaart gebracht … Lees Meer

24 februari 2019 om 08:06

Activatie DDW – Dutch Design Foundation ism Yellowhawk

Door: CCB redactie

DDW online laden bij nieuwe bezoekers Het doel was om DDW 2018 onder de aandacht te brengen bij een nieuwe groep potentiële bezoekers. Yellowhawk heeft hiervoor een activatie campagne ontwikkeld met een strategische kapstok die bestond uit meerdere fases. In elke fase hebben we verschillende doelgroepen benaderd met een aansprekende en relevante boodschap. Vervolgens is … Lees Meer

27 februari 2019 om 11:37

DSM Duurzame inzetbaarheid – Bex*communicatie

Door: CCB redactie

Over DSM DSM Nederland motiveert medewerkers om persoonlijk en professioneel te groeien, gezond te blijven en productiviteit te verbeteren. ‘Create brighter lives for all’ is een visie die DSM drijft om zowel in- als extern van toegevoegde waarde te zijn. DSM ziet duurzame inzetbaarheid van medewerkers als een gezamenlijke verantwoordelijkheid; ze steunt medewerkers met diensten … Lees Meer

24 februari 2019 om 08:30

GGD West-Brabant – Mercuur Communicatie ism Schwung Reclame

Door: CCB redactie

Over de GGD Vraag iemand wat de GGD doet en veel meer dan ‘consultatiebureau’ hoor je niet. Het beeld van de GGD is overwegend suf, traditioneel. Reden? We vertellen ons verhaal niet (goed). Terwijl we er juist steeds meer toe doen in een tijd en samenleving waarin gezondheid tot de top van maatschappelijk items behoort. … Lees Meer

24 februari 2019 om 08:47

De Hypotheekuitvinders – The Communication Company ism GIG creative film company, Peek creative studios en TCC

Door: CCB redactie

Over Woonfonds In een wereld waarin alle hypotheekproducten standaardiseren, is deze onderscheidende campagne gemaakt door The Communication Company in samenwerking met GIG creative film production, Peek creative studios en TCC. Door hierin gewaagde keuzes te maken en bewust voor het onderscheidende vermogen te gaan hebben we afstand kunnen nemen binnen de eigen branche en een … Lees Meer

24 februari 2019 om 09:10

Holla Advocaten Kantoorkiezer – Goals Arbeidsmarketing

Door: CCB redactie

GENOMINEERD Over Holla Advocaten De ultieme kracht van een goede arbeidsmarktcampagne zit hem in het feit of er echt activatie van de kandidaat plaatsvindt. De campagne van Holla is relevant door een balans van fun, toegevoegde waarde en de koppeling met de unieke eigenschappen van Holla als werkgever. Dat de activatie werkt, blijkt uit de … Lees Meer

24 februari 2019 om 09:29

ASML The Smallest Ad

Door: CCB redactie

GENOMINEERD Over ASML The Smallest Ad geeft antwoord op de uitdaging van ASML om zijn naamsbekendheid bij technische talenten van de RWTH Universiteit in Aachen te verhogen. Het werven van technisch talent vraagt in de huidige ‘war for talent’ om een slimme aanpak. Om ASML te positioneren als alternatief naast de grote tech giants én … Lees Meer

24 februari 2019 om 09:45

Identiteit Flevoland – Studio Kluif

Door: CCB redactie

Over Visit Flevoland Visit Flevoland is de destinatiemarketing organisatie voor de sector vakantie & vrije tijd in Flevoland. Deze organisatie heeft als doelstelling samen met ondernemers en andere organisaties uit de sector van Flevoland een aantrekkelijke bestemming te maken. Studio Kluif creëerde de visuele identiteit voor het gebied Flevoland. Een unieke opdracht. Geen identiteit voor … Lees Meer

24 februari 2019 om 09:55

The Black Label – Studio Kluif

Door: CCB redactie

Over The Black Label The Black Label is een trendy brillenmerk dat is gespecialiseerd in state of the art titanium monturen. The Black Label acteert in het hogere prijssegment. De monturen staan bekend om hun donkere uiterlijk en hebben als trade mark altijd een gouden detail. Studio Kluif heeft voor The Black Label een iconische, modische … Lees Meer

24 februari 2019 om 10:05

BBQ Battle Jupiler – Vormgenoten

Door: CCB redactie

Over BBQ Battle Jupiler In België is Jupiler één van de meest gedronken bieren op in- en outdoor evenementen. In Nederland is dit nog niet het geval. Vormgenoten (i.s.m. Ladyboyz.de uit Eindhoven) werden door Ab-inBev benaderd om een concept te bedenken voor een dynamische merkactivatie voor festivals die aan zou sluiten bij hun lopende campagne. Jupiler … Lees Meer

25 februari 2019 om 07:55

Brabant is Open – Scheepens

Door: CCB redactie

Over Visit Brabant Brabant is onlangs nog verkozen tot de ‘mooiste provincie van Nederland’. Maar het is ook een provincie die uitblinkt in bescheidenheid. Zonde. Want er is veel moois om van te genieten en dat willen we delen met de niet-Brabander. Naast alle trekpleisters, is er één element dat Brabant écht uniek maakt: de … Lees Meer

25 februari 2019 om 08:28

Curious Tom – High Tech Campus Eindhoven

Door: CCB redactie

Over High Tech Campus Eindhoven In de documentaire ‘Curious Tom’ ontdekt de 11-jarige Tom allerlei technologieën en innovaties die worden gecreëerd in Eindhoven. Hij interviewt high tech helden en laat zich informeren en inspireren. Waarom de wereld behoefte heeft aan deze film, vertelt Ingelou Stol. ‘’Onder meer Silicon Valley en Boston hebben hele toffe films om … Lees Meer

25 februari 2019 om 08:39

Musical The Lion King – Greenhouse + Mindshare

Door: CCB redactie

GENOMINEERD Over Musical The Lion King De musical The Lion King is met behulp van een volledig geïntegreerde digitale campagne onder de aandacht gebracht bij potentiële en eerdere bezoekers van de musical. De campagne strekte zich uit over meerdere media bronnen zoals Display, Digital Out of Home , Display, Social, Televisie en Search. Door op al … Lees Meer

25 februari 2019 om 08:49

Tech Xperience Week – Brainport Development

Door: CCB redactie

GENOMINEERD Over Brainport Development In Brabant en de Brainportregio zoeken we grensverleggende oplossingen. We innoveren samen en in openheid. Nergens ter wereld zijn plezier en succes zo onlosmakelijk met elkaar verbonden als in Brabant. Deze unieke regio moet je dus beleven! Om meer (financiële) slagkracht te hebben om Tech & IT-talenten aan te trekken, hebben we … Lees Meer

25 februari 2019 om 09:00

Website theaterstilburg.nl – Freshheads

Door: CCB redactie

Over Theaters Tilburg Veel bedrijven zoeken momenteel naar manieren om van hun product of dienst een ware beleving te maken. Wat dat betreft verkeert Theaters Tilburg in een luxepositie, want een theaterbezoek ís beleving. Maar hoe trek je de sfeer van een theaterbezoek door naar een websitebezoek? Hoe zorg je online voor maximale voor- of … Lees Meer

25 februari 2019 om 09:16

We Are Belgium – The Communication Company

Door: CCB redactie

GENOMINEERD Over Jupiler België Dit is een campagne die het voor elkaar heeft gekregen, met een simpel product, mensen nader tot elkaar te brengen. In het verdeelde België, heeft Jupiler als officiële partner van De Rode Duivels een duidelijk standpunt ingenomen; We Are Belgium. Hiermee zetten ze hun eigen identiteit aan de kant om het … Lees Meer

25 februari 2019 om 09:36

Wordt u onze nieuwe directeur? – Idee VanDaan

Door: CCB redactie

GENOMINEERD Over De Willem van Oranje Scholengroep In het onderwijs vormen leerlingen het hart van de school. Als je hen écht ziet, serieus neemt en verantwoordelijkheid geeft in belangrijke ontwikkelingen en processen in het onderwijs heb je lef & durf. De Willem van Oranje Scholengroep in Brabant durfde hun missie ‘leerlingen zien’ om te zetten in een … Lees Meer

25 februari 2019 om 09:46

De Zuiderwaterlinie – Afdeling Online

Door: CCB redactie

Over de Zuiderwaterlinie De Zuiderwaterlinie is de oudste, de langste én de meest gebruikte waterlinie van Nederland. Deze linie loopt van Bergen op Zoom tot Grave, een ketting van 160 kilometer die 11 gezellige vestingsteden en buitengebieden aan elkaar verbindt met een prachtig, historisch verhaal. Door de bundeling van krachten van alle gemeenten, partners en … Lees Meer

25 februari 2019 om 09:57

De tegel van Dordt – maan identity. design. content.

Door: CCB redactie

GENOMINEERD Over Bibliotheek AanZet Dat Dordrecht een stad van geschiedenis is, is allang bekend. Maar hoe ga je aan het grote publiek bekend maken dat de Bijbel 400 jaar geleden, tijdens de Dordtse Synode, voor het eerst naar het Nederlands vertaald is en dat die gebeurtenis ontzettend veel invloed gehad heeft op de Nederlandse taal? Best … Lees Meer

25 februari 2019 om 10:07

#carnavalvrij – Fama Volat

Door: CCB redactie

GENOMINEERD Over Bavaria Bavaria liet met de #carnavalvrij campagne zien dat zij als geen andere de Brabantse (&Limburgse) carnavalsvierders begrijpen door, onder leiding van Sjefke Vaeren (Bjorn van der Doelen), te strijden voor officiële vrije feestdagen in Den Haag. Middels hun actiesite haalde Bavaria binnen 24u de benodigde 40.000 handtekeningen die nodig zijn om het … Lees Meer

25 februari 2019 om 10:18

Merkidentiteit Bloomdale Eyewear – Studio Kluif

Door: CCB redactie

Over Bloomdale Eyewear Bloomdale Eyewear is een onafhankelijk Nederlands brillenmerk dat wereldwijd monturen verkoopt. Als start-up merk was het aan Studio Kluif de taak om te gaan met een klein budget om de gehele identiteit te ontwikkelen.  Bloomdale is een eigenwijs merk en wil zichzelf uniek positioneren t.o.v. de geijkte product- en marktcodes binnen de wereld … Lees Meer

25 februari 2019 om 10:32

Themaboxen BrandLoyalty – Studio Kluif

Door: CCB redactie

GENOMINEERDEN Over Brand Loyalty Brand Loyalty is een van de grootste spelers ter wereld op het gebied van loyaliteitspromoties. Brand Loyalty heeft kantoren over de gehele wereld waaronder Groot-Brittanië, USA, Hong Kong, Canada, Mexico en China. Elk jaar organiseert Brand Loyalty een tweedaags congres waar de belangrijkste personen van de grootste fast moving consumer goods bedrijven op … Lees Meer

25 februari 2019 om 10:44

Identity Living In Paradox – maan identity. design. content.

Door: CCB redactie

GENOMINEERD Over Creativity World Forum Het Creativity World Forum komt naar Brabant in 2019. Een jaarlijkse conferentie in 1 van de 11 wereldwijde Districts of Creativity. Vaak een showcase van de regio en haar creativiteit. Brabant kiest ervoor om de maatschappelijke opgaven van de provincie en de UN Sustainable Development Goals (SDG’s) als uitgangspunt te … Lees Meer

27 februari 2019 om 03:55

Packaging ON THAT ASS

Door: CCB redactie

GENOMINEERD ON THAT ASS Het concept van ON THAT ASS is van zichzelf al uniek te noemen. Maandelijks een nieuwe boxershort uitbrengen met een unieke print, welke alleen verkrijgbaar is voor ON THAT ASS members. Daarbij hoort een verpakking die net zo uniek is en de ontvanger maandelijks het gevoel geeft dat hij een cadeau … Lees Meer

27 februari 2019 om 07:07

De posterserie van Beelenkamp Ontwerpers

Door: CCB redactie

Beelenkamp Ontwerpers Beelenkamp Ontwerpers is specialist in corporate identity en branding. Hun kracht is het vernieuwen en herpositioneren van organisaties en producten. Originaliteit, heldere concepten, on- en offline communicatie, strakke vormgeving en pragmatisch werken zijn de tools die ze daarbij inzetten.   Prikkelen met posters Om (potentiële) opdrachtgevers te prikkelen ontwerpt en verstuurt Beelenkamp Ontwerpers, … Lees Meer

27 februari 2019 om 07:38

AVG Mystery guests – Durven & Doen

Door: CCB redactie

GENOMINEERD Over gemeente Oss De gemeente Oss wilde op een ludieke en meetbare manier de medewerkers bewust maken van de AVG. De dames van Durven & Doen zijn vervolgens als inspecteurs (mystery guests) van de fictieve Autoriteit Bescherming Persoonsgegevens bij alle medewerkers langsgegaan. Vooraf hadden zij via LinkedIn 656 profielen ontdekt en velen daarvan bleken … Lees Meer

27 februari 2019 om 07:43

Luypaers Exclusive Firework packaging – Zena ism Studio Kluif

Door: CCB redactie

GENOMINEERD Over Luypaers Exclusive Firework Luypaers Exclusive Fireworks is het nieuwste merk binnen het Zena Fireworks portfolio. Luypaers is het topsegment merk van Zena. Het doel was om een premium vuurwerk assortiment te maken. Het beste van het beste.     Packaging voor ‘design-vuurwerk’ Vuurwerk packaging kenmerkt zich over het algemeen door schreeuwerig design. Voor … Lees Meer

27 februari 2019 om 07:41

De verdwijning van Jupiler – The Communication Company

Door: CCB redactie

We Are Belgium Hoe kun je met 0 euro investering een heel land op zijn kop zetten? Simpel, door het meest geliefde merk van België te laten verdwijnen. De kick-off van de grootste WK campagne ooit, waarin we het verdeelde land bij elkaar wilden brengen. Een land waarin iedereen hun eigen identiteit aan de kant … Lees Meer

27 februari 2019 om 08:03

De meest gewaardeerde maaltijdbox van Nederland – GIG creative film production ism The Communication Company en The Fightclub

Door: CCB redactie

De meest gewaardeerde maaltijdbox van Nederland Voedselbanken kwam met de uitdaging om awareness voor De Voedselbank te creëren naar TCC. Hierin bedachten zij de campagne rondom de Meest gewaardeerde maaltijdbox van Nederland, welke qua video verder uitgewerkt werd met GIG creative film production. Ook The FightClub haakte aan om de inzet voor zijn rekening te … Lees Meer

27 februari 2019 om 08:46

Shinen met Kärcher – Pauwr Digital Marketing

Door: CCB redactie

Shinen met Kärcher Sinds vijf jaar is Kärcher verbonden aan de Zwarte Cross als de schoonheidsspecialist. Hier laat Kärcher alles shinen door onder meer een Kärcher wc-oase waar bezoekers zich goed kunnen opfrissen en mobiele wasboxen voor de motorcrossers. Om alle offline-activiteiten op ludieke wijze online te ondersteunen is een speciale “Shinen vóór de Dood op … Lees Meer

27 februari 2019 om 08:53

ABAB Films – Full Frame

Door: CCB redactie

Over ABAB ABAB Accountants en Adviseurs wil zich profileren op de arbeidsmarkt. Met een groot aantal vacatures in een zeer krappe arbeidsmarkt ligt er een flinke uitdaging. De drie belangrijkste kernwoorden waarop ABAB zich onderscheidt van de concurrentie zijn: ontwikkeling (persoonlijke groei), persoonlijk (betrokken en informele sfeer) en ondernemend (kansen om initiatief te nemen). In … Lees Meer

27 februari 2019 om 09:11

Aanvoeders van ambitie – BrabantSport ism Scheepens

Door: CCB redactie

Over BrabantSport BrabantSport is een bundeling van krachten op het gebied van sport in Brabant. Vier organisaties, met ieder hun eigen identiteit, zetten samen hun schouders onder een gemeenschappelijk doel; Brabant sterker maken door sport. Dit doen ze door projecten te ontwikkelen. Samen met andere onderdelen, maar vooral ook samen met Brabantse bedrijven die datzelfde … Lees Meer

22 februari 2019 om 01:48

Avondje NAC – GIG creative film production

Door: CCB redactie

GENOMINEERD Avondje NAC GIG maakten in het najaar van 2017 al de 25-minuten durende documentaire ‘Wij Zijn NAC, Wij Zijn Terug’, die een nominatie voor De Bonk 2018 in de wacht sleepte. Het succes smaakte naar meer, zo mocht GIG creative film production een volgende documentaire maken. Ditmaal over een iconisch onderdeel van de voetbalclub … Lees Meer

27 februari 2019 om 09:23

Identiteit en positionering Babel – Babel ism Arthur & Brent

Door: CCB redactie

Over Babel De fusie tussen Bibliotheek ’s-Hertogenbosch e.o, Muzerije en Bureau Babel was geen liefde op het eerste gezicht. Vanuit de gemeente is jaren geleden, vanwege kostenreductie, aangedrongen op het samengaan van de organisaties. Vanuit de organisaties zelf werd de gedwongen fusie sceptisch ontvangen. Ondanks dat de partijen gedurende de laatste jaren en de vele overleggen … Lees Meer

22 februari 2019 om 04:18

We are Rally – GIG creative film production

Door: CCB redactie

GENOMINEERD Morocco Desert Challenge Iedereen kent de Dakar Rally. Een avontuur voor echte racefanaten; afzien, avontuur, nachten in de woestijn, hoge pieken en diepe dalen. En dat alles in los zand. Zo zit ook de Morocco Desert Challenge in elkaar. De, op de Dakar na, grootste rally ter wereld. Echter met een totaal ander karakter. … Lees Meer

27 februari 2019 om 09:56

NNZ Live! – NNZ ism KAAT&CO

Door: CCB redactie

Over verpakkingsspecialist NNZ De Groninger en de Zeeuw – een grotere diversiteit in de Nederlandse cultuur krijg je niet, maar toch opereren deze twee filialen van verpakkingsspecialist NNZ samen ondanks de afstand van 300 kilometer. Na een herstructurering van de organisatie en een nieuwe LangeTermijnStrategie, werd het tijd dat alle medewerkers elkaar live in de … Lees Meer

27 februari 2019 om 10:28

Byldis – Zandbeek ism De Naamafdeling en Nexwork

Door: CCB redactie

GENOMINEERD Over Byldis Byldis: dat is de nieuwe naam van de voormalige prefabdivisie van familiebedrijf Hurks uit Eindhoven. Na een overname door twee investeringsmaatschappijen gaat deze divisie als aparte onderneming verder. Dat is natuurlijk ook hét moment om als bedrijf opnieuw naar buiten te treden. Maar hoe maak je nu écht indruk? Door het bedrijf … Lees Meer

24 februari 2019 om 07:23

WORK & MOVE – Full Frame

Door: CCB redactie

GENOMINEERD De kantoor cubicle Voor de WORK & MOVE™ campagne lieten we ons inspireren door de minst inspirerende omgeving mogelijk: de kantoor cubicle. Onze opvallende campagne met een suffe kantoorklerk als hoofdpersoon en spannende onderzoek locatie als toneel, trok de aandacht van de doelgroep en sloot perfect aan bij de briefing van opdrachtgever BakkerElkhuizen: Een … Lees Meer

27 februari 2019 om 10:18

Pop-up store Antea Group

Door: CCB redactie

GENOMINEERD Live communicatie in de ingenieurswereld Antea Group heeft als eerste ingenieurs- en adviesbureau in Nederland een Pop-up store geopend op het drukste station van Nederland. Pop-up marketing is een relatief nieuwe vorm van live communicatie met de doelgroep in de online èn offline wereld en nog niet eerder in de ingenieurswereld ingezet. Met het … Lees Meer

27 februari 2019 om 11:00

Byldis – Zandbeek ism De Naamafdeling en Nexwork

Door: CCB redactie

GENOMINEERD Over Byldis Byldis: dat is de nieuwe naam van de voormalige prefabdivisie van familiebedrijf Hurks uit Eindhoven. Na een overname door twee investeringsmaatschappijen gaat deze divisie als aparte onderneming verder. Dat is natuurlijk ook hét moment om als bedrijf opnieuw naar buiten te treden. Maar hoe maak je nu écht indruk? Door het bedrijf … Lees Meer

24 februari 2019 om 07:23

Campagnefotografie – ON THAT ASS

Door: CCB redactie

GENOMINEERD Over ON THAT ASS ON THAT ASS is een uniek concept boxershorts. Elke maand leveren wij aan onze members een spiksplinternieuwe boxershort met uniek design. Geen enkele print is met de vorige te vergelijken en elk design brengt een nieuwe belevingswereld met zich mee. Deze wereld trekken wij maandelijks door in onze campagnefotografie. Van … Lees Meer

27 februari 2019 om 09:41

Avondje NAC – GIG creative film production

Door: CCB redactie

GENOMINEERD Avondje NAC GIG maakten in het najaar van 2017 al de 25-minuten durende documentaire ‘Wij Zijn NAC, Wij Zijn Terug’, die een nominatie voor De Bonk 2018 in de wacht sleepte. Het succes smaakte naar meer, zo mocht GIG creative film production een volgende documentaire maken. Ditmaal over een iconisch onderdeel van de voetbalclub … Lees Meer

27 februari 2019 om 09:23

Packaging ON THAT ASS

Door: CCB redactie

GENOMINEERD ON THAT ASS Het concept van ON THAT ASS is van zichzelf al uniek te noemen. Maandelijks een nieuwe boxershort uitbrengen met een unieke print, welke alleen verkrijgbaar is voor ON THAT ASS members. Daarbij hoort een verpakking die net zo uniek is en de ontvanger maandelijks het gevoel geeft dat hij een cadeau … Lees Meer

27 februari 2019 om 07:07

Design Museum Den Bosch – Arthur & Brent

Door: CCB redactie

GENOMINEERD Over Design Museum Den Bosch Het Stedelijk Museum ’s-Hertogenbosch was in onduidelijk vaarwater gekomen. Uit onderzoek bleek al jaren dat het museum en haar profiel onvoldoende bekend was bij het publiek. Op inhoud maakte men nog onderscheid met het naastgelegen Het Noord-Brabants Museum, maar nu daar tegenwoordig ook hedendaagse kunst wordt getoond is ook … Lees Meer

24 februari 2019 om 07:49

Wordt u onze nieuwe directeur? – Idee VanDaan

Door: CCB redactie

GENOMINEERD Over De Willem van Oranje Scholengroep In het onderwijs vormen leerlingen het hart van de school. Als je hen écht ziet, serieus neemt en verantwoordelijkheid geeft in belangrijke ontwikkelingen en processen in het onderwijs heb je lef & durf. De Willem van Oranje Scholengroep in Brabant durfde hun missie ‘leerlingen zien’ om te zetten in een … Lees Meer

25 februari 2019 om 09:46

ASML The Smallest Ad

Door: CCB redactie

GENOMINEERD Over ASML The Smallest Ad geeft antwoord op de uitdaging van ASML om zijn naamsbekendheid bij technische talenten van de RWTH Universiteit in Aachen te verhogen. Het werven van technisch talent vraagt in de huidige ‘war for talent’ om een slimme aanpak. Om ASML te positioneren als alternatief naast de grote tech giants én … Lees Meer

24 februari 2019 om 09:45

#carnavalvrij – Fama Volat

Door: CCB redactie

GENOMINEERD Over Bavaria Bavaria liet met de #carnavalvrij campagne zien dat zij als geen andere de Brabantse (&Limburgse) carnavalsvierders begrijpen door, onder leiding van Sjefke Vaeren (Bjorn van der Doelen), te strijden voor officiële vrije feestdagen in Den Haag. Middels hun actiesite haalde Bavaria binnen 24u de benodigde 40.000 handtekeningen die nodig zijn om het … Lees Meer

25 februari 2019 om 10:18

Activatie DDW – Dutch Design Foundation ism Yellowhawk

Door: CCB redactie

DDW online laden bij nieuwe bezoekers Het doel was om DDW 2018 onder de aandacht te brengen bij een nieuwe groep potentiële bezoekers. Yellowhawk heeft hiervoor een activatie campagne ontwikkeld met een strategische kapstok die bestond uit meerdere fases. In elke fase hebben we verschillende doelgroepen benaderd met een aansprekende en relevante boodschap. Vervolgens is … Lees Meer

27 februari 2019 om 11:37

We are Rally – GIG creative film production

Door: CCB redactie

GENOMINEERD Morocco Desert Challenge Iedereen kent de Dakar Rally. Een avontuur voor echte racefanaten; afzien, avontuur, nachten in de woestijn, hoge pieken en diepe dalen. En dat alles in los zand. Zo zit ook de Morocco Desert Challenge in elkaar. De, op de Dakar na, grootste rally ter wereld. Echter met een totaal ander karakter. … Lees Meer

27 februari 2019 om 09:56

De Hypotheekuitvinders – The Communication Company ism GIG creative film company, Peek creative studios en TCC

Door: CCB redactie

Over Woonfonds In een wereld waarin alle hypotheekproducten standaardiseren, is deze onderscheidende campagne gemaakt door The Communication Company in samenwerking met GIG creative film production, Peek creative studios en TCC. Door hierin gewaagde keuzes te maken en bewust voor het onderscheidende vermogen te gaan hebben we afstand kunnen nemen binnen de eigen branche en een … Lees Meer

24 februari 2019 om 09:10

BBQ Battle Jupiler – Vormgenoten

Door: CCB redactie

Over BBQ Battle Jupiler In België is Jupiler één van de meest gedronken bieren op in- en outdoor evenementen. In Nederland is dit nog niet het geval. Vormgenoten (i.s.m. Ladyboyz.de uit Eindhoven) werden door Ab-inBev benaderd om een concept te bedenken voor een dynamische merkactivatie voor festivals die aan zou sluiten bij hun lopende campagne. Jupiler … Lees Meer

25 februari 2019 om 07:55

NNZ Live! – NNZ ism KAAT&CO

Door: CCB redactie

Over verpakkingsspecialist NNZ De Groninger en de Zeeuw – een grotere diversiteit in de Nederlandse cultuur krijg je niet, maar toch opereren deze twee filialen van verpakkingsspecialist NNZ samen ondanks de afstand van 300 kilometer. Na een herstructurering van de organisatie en een nieuwe LangeTermijnStrategie, werd het tijd dat alle medewerkers elkaar live in de … Lees Meer

27 februari 2019 om 10:28

De tegel van Dordt – maan identity. design. content.

Door: CCB redactie

GENOMINEERD Over Bibliotheek AanZet Dat Dordrecht een stad van geschiedenis is, is allang bekend. Maar hoe ga je aan het grote publiek bekend maken dat de Bijbel 400 jaar geleden, tijdens de Dordtse Synode, voor het eerst naar het Nederlands vertaald is en dat die gebeurtenis ontzettend veel invloed gehad heeft op de Nederlandse taal? Best … Lees Meer

25 februari 2019 om 10:07

We Are Belgium – The Communication Company

Door: CCB redactie

GENOMINEERD Over Jupiler België Dit is een campagne die het voor elkaar heeft gekregen, met een simpel product, mensen nader tot elkaar te brengen. In het verdeelde België, heeft Jupiler als officiële partner van De Rode Duivels een duidelijk standpunt ingenomen; We Are Belgium. Hiermee zetten ze hun eigen identiteit aan de kant om het … Lees Meer

25 februari 2019 om 09:36

Luypaers Exclusive Firework packaging – Zena ism Studio Kluif

Door: CCB redactie

GENOMINEERD Over Luypaers Exclusive Firework Luypaers Exclusive Fireworks is het nieuwste merk binnen het Zena Fireworks portfolio. Luypaers is het topsegment merk van Zena. Het doel was om een premium vuurwerk assortiment te maken. Het beste van het beste.     Packaging voor ‘design-vuurwerk’ Vuurwerk packaging kenmerkt zich over het algemeen door schreeuwerig design. Voor … Lees Meer

27 februari 2019 om 07:41

Dommelsche Bierbrouwerij – Vormgenoten

Door: CCB redactie

Over Dommelsche Bierbrouwerij Medewerkers van Dommelsch zijn trots op de geschiedenis. Deze zijn visueel gemaakt, verdeeld over de biermerken die de brouwerij brouwt; Dommelsch, Jupiler, Hertog Jan en Leffe. Het draait om de brouwerij-medewerkers en daarom was ‘it’s all about the people’ kernwaarde belangrijk om beleving te creëren. Het productieproces met personeel werd in kaart gebracht … Lees Meer

24 februari 2019 om 08:06

De Zuiderwaterlinie – Afdeling Online

Door: CCB redactie

Over de Zuiderwaterlinie De Zuiderwaterlinie is de oudste, de langste én de meest gebruikte waterlinie van Nederland. Deze linie loopt van Bergen op Zoom tot Grave, een ketting van 160 kilometer die 11 gezellige vestingsteden en buitengebieden aan elkaar verbindt met een prachtig, historisch verhaal. Door de bundeling van krachten van alle gemeenten, partners en … Lees Meer

25 februari 2019 om 09:57

Identity Living In Paradox – maan identity. design. content.

Door: CCB redactie

GENOMINEERD Over Creativity World Forum Het Creativity World Forum komt naar Brabant in 2019. Een jaarlijkse conferentie in 1 van de 11 wereldwijde Districts of Creativity. Vaak een showcase van de regio en haar creativiteit. Brabant kiest ervoor om de maatschappelijke opgaven van de provincie en de UN Sustainable Development Goals (SDG’s) als uitgangspunt te … Lees Meer

27 februari 2019 om 03:55

Aanvoeders van ambitie – BrabantSport ism Scheepens

Door: CCB redactie

Over BrabantSport BrabantSport is een bundeling van krachten op het gebied van sport in Brabant. Vier organisaties, met ieder hun eigen identiteit, zetten samen hun schouders onder een gemeenschappelijk doel; Brabant sterker maken door sport. Dit doen ze door projecten te ontwikkelen. Samen met andere onderdelen, maar vooral ook samen met Brabantse bedrijven die datzelfde … Lees Meer

22 februari 2019 om 01:48

DSM Duurzame inzetbaarheid – Bex*communicatie

Door: CCB redactie

Over DSM DSM Nederland motiveert medewerkers om persoonlijk en professioneel te groeien, gezond te blijven en productiviteit te verbeteren. ‘Create brighter lives for all’ is een visie die DSM drijft om zowel in- als extern van toegevoegde waarde te zijn. DSM ziet duurzame inzetbaarheid van medewerkers als een gezamenlijke verantwoordelijkheid; ze steunt medewerkers met diensten … Lees Meer

24 februari 2019 om 08:30

AVG Mystery guests – Durven & Doen

Door: CCB redactie

GENOMINEERD Over gemeente Oss De gemeente Oss wilde op een ludieke en meetbare manier de medewerkers bewust maken van de AVG. De dames van Durven & Doen zijn vervolgens als inspecteurs (mystery guests) van de fictieve Autoriteit Bescherming Persoonsgegevens bij alle medewerkers langsgegaan. Vooraf hadden zij via LinkedIn 656 profielen ontdekt en velen daarvan bleken … Lees Meer

27 februari 2019 om 07:43

Musical The Lion King – Greenhouse + Mindshare

Door: CCB redactie

GENOMINEERD Over Musical The Lion King De musical The Lion King is met behulp van een volledig geïntegreerde digitale campagne onder de aandacht gebracht bij potentiële en eerdere bezoekers van de musical. De campagne strekte zich uit over meerdere media bronnen zoals Display, Digital Out of Home , Display, Social, Televisie en Search. Door op al … Lees Meer

25 februari 2019 om 08:49

Holla Advocaten Kantoorkiezer – Goals Arbeidsmarketing

Door: CCB redactie

GENOMINEERD Over Holla Advocaten De ultieme kracht van een goede arbeidsmarktcampagne zit hem in het feit of er echt activatie van de kandidaat plaatsvindt. De campagne van Holla is relevant door een balans van fun, toegevoegde waarde en de koppeling met de unieke eigenschappen van Holla als werkgever. Dat de activatie werkt, blijkt uit de … Lees Meer

24 februari 2019 om 09:29

Tech Xperience Week – Brainport Development

Door: CCB redactie

GENOMINEERD Over Brainport Development In Brabant en de Brainportregio zoeken we grensverleggende oplossingen. We innoveren samen en in openheid. Nergens ter wereld zijn plezier en succes zo onlosmakelijk met elkaar verbonden als in Brabant. Deze unieke regio moet je dus beleven! Om meer (financiële) slagkracht te hebben om Tech & IT-talenten aan te trekken, hebben we … Lees Meer

25 februari 2019 om 09:00

Identiteit en positionering Babel – Babel ism Arthur & Brent

Door: CCB redactie

Over Babel De fusie tussen Bibliotheek ’s-Hertogenbosch e.o, Muzerije en Bureau Babel was geen liefde op het eerste gezicht. Vanuit de gemeente is jaren geleden, vanwege kostenreductie, aangedrongen op het samengaan van de organisaties. Vanuit de organisaties zelf werd de gedwongen fusie sceptisch ontvangen. Ondanks dat de partijen gedurende de laatste jaren en de vele overleggen … Lees Meer

22 februari 2019 om 04:18

Themaboxen BrandLoyalty – Studio Kluif

Door: CCB redactie

GENOMINEERDEN Over Brand Loyalty Brand Loyalty is een van de grootste spelers ter wereld op het gebied van loyaliteitspromoties. Brand Loyalty heeft kantoren over de gehele wereld waaronder Groot-Brittanië, USA, Hong Kong, Canada, Mexico en China. Elk jaar organiseert Brand Loyalty een tweedaags congres waar de belangrijkste personen van de grootste fast moving consumer goods bedrijven op … Lees Meer

25 februari 2019 om 10:44

GGD West-Brabant – Mercuur Communicatie ism Schwung Reclame

Door: CCB redactie

Over de GGD Vraag iemand wat de GGD doet en veel meer dan ‘consultatiebureau’ hoor je niet. Het beeld van de GGD is overwegend suf, traditioneel. Reden? We vertellen ons verhaal niet (goed). Terwijl we er juist steeds meer toe doen in een tijd en samenleving waarin gezondheid tot de top van maatschappelijk items behoort. … Lees Meer

24 februari 2019 om 08:47

Merkidentiteit Bloomdale Eyewear – Studio Kluif

Door: CCB redactie

Over Bloomdale Eyewear Bloomdale Eyewear is een onafhankelijk Nederlands brillenmerk dat wereldwijd monturen verkoopt. Als start-up merk was het aan Studio Kluif de taak om te gaan met een klein budget om de gehele identiteit te ontwikkelen.  Bloomdale is een eigenwijs merk en wil zichzelf uniek positioneren t.o.v. de geijkte product- en marktcodes binnen de wereld … Lees Meer

25 februari 2019 om 10:32

WORK & MOVE – Full Frame

Door: CCB redactie

GENOMINEERD De kantoor cubicle Voor de WORK & MOVE™ campagne lieten we ons inspireren door de minst inspirerende omgeving mogelijk: de kantoor cubicle. Onze opvallende campagne met een suffe kantoorklerk als hoofdpersoon en spannende onderzoek locatie als toneel, trok de aandacht van de doelgroep en sloot perfect aan bij de briefing van opdrachtgever BakkerElkhuizen: Een … Lees Meer

27 februari 2019 om 10:18

Identiteit Flevoland – Studio Kluif

Door: CCB redactie

Over Visit Flevoland Visit Flevoland is de destinatiemarketing organisatie voor de sector vakantie & vrije tijd in Flevoland. Deze organisatie heeft als doelstelling samen met ondernemers en andere organisaties uit de sector van Flevoland een aantrekkelijke bestemming te maken. Studio Kluif creëerde de visuele identiteit voor het gebied Flevoland. Een unieke opdracht. Geen identiteit voor … Lees Meer

24 februari 2019 om 09:55

ABAB Films – Full Frame

Door: CCB redactie

Over ABAB ABAB Accountants en Adviseurs wil zich profileren op de arbeidsmarkt. Met een groot aantal vacatures in een zeer krappe arbeidsmarkt ligt er een flinke uitdaging. De drie belangrijkste kernwoorden waarop ABAB zich onderscheidt van de concurrentie zijn: ontwikkeling (persoonlijke groei), persoonlijk (betrokken en informele sfeer) en ondernemend (kansen om initiatief te nemen). In … Lees Meer

27 februari 2019 om 09:11

De verdwijning van Jupiler – The Communication Company

Door: CCB redactie

We Are Belgium Hoe kun je met 0 euro investering een heel land op zijn kop zetten? Simpel, door het meest geliefde merk van België te laten verdwijnen. De kick-off van de grootste WK campagne ooit, waarin we het verdeelde land bij elkaar wilden brengen. Een land waarin iedereen hun eigen identiteit aan de kant … Lees Meer

27 februari 2019 om 08:03

The Black Label – Studio Kluif

Door: CCB redactie

Over The Black Label The Black Label is een trendy brillenmerk dat is gespecialiseerd in state of the art titanium monturen. The Black Label acteert in het hogere prijssegment. De monturen staan bekend om hun donkere uiterlijk en hebben als trade mark altijd een gouden detail. Studio Kluif heeft voor The Black Label een iconische, modische … Lees Meer

24 februari 2019 om 10:05

Curious Tom – High Tech Campus Eindhoven

Door: CCB redactie

Over High Tech Campus Eindhoven In de documentaire ‘Curious Tom’ ontdekt de 11-jarige Tom allerlei technologieën en innovaties die worden gecreëerd in Eindhoven. Hij interviewt high tech helden en laat zich informeren en inspireren. Waarom de wereld behoefte heeft aan deze film, vertelt Ingelou Stol. ‘’Onder meer Silicon Valley en Boston hebben hele toffe films om … Lees Meer

25 februari 2019 om 08:39

Shinen met Kärcher – Pauwr Digital Marketing

Door: CCB redactie

Shinen met Kärcher Sinds vijf jaar is Kärcher verbonden aan de Zwarte Cross als de schoonheidsspecialist. Hier laat Kärcher alles shinen door onder meer een Kärcher wc-oase waar bezoekers zich goed kunnen opfrissen en mobiele wasboxen voor de motorcrossers. Om alle offline-activiteiten op ludieke wijze online te ondersteunen is een speciale “Shinen vóór de Dood op … Lees Meer

27 februari 2019 om 08:53

Website theaterstilburg.nl – Freshheads

Door: CCB redactie

Over Theaters Tilburg Veel bedrijven zoeken momenteel naar manieren om van hun product of dienst een ware beleving te maken. Wat dat betreft verkeert Theaters Tilburg in een luxepositie, want een theaterbezoek ís beleving. Maar hoe trek je de sfeer van een theaterbezoek door naar een websitebezoek? Hoe zorg je online voor maximale voor- of … Lees Meer

25 februari 2019 om 09:16

Brabant is Open – Scheepens

Door: CCB redactie

Over Visit Brabant Brabant is onlangs nog verkozen tot de ‘mooiste provincie van Nederland’. Maar het is ook een provincie die uitblinkt in bescheidenheid. Zonde. Want er is veel moois om van te genieten en dat willen we delen met de niet-Brabander. Naast alle trekpleisters, is er één element dat Brabant écht uniek maakt: de … Lees Meer

25 februari 2019 om 08:28

De meest gewaardeerde maaltijdbox van Nederland – GIG creative film production ism The Communication Company en The Fightclub

Door: CCB redactie

De meest gewaardeerde maaltijdbox van Nederland Voedselbanken kwam met de uitdaging om awareness voor De Voedselbank te creëren naar TCC. Hierin bedachten zij de campagne rondom de Meest gewaardeerde maaltijdbox van Nederland, welke qua video verder uitgewerkt werd met GIG creative film production. Ook The FightClub haakte aan om de inzet voor zijn rekening te … Lees Meer

27 februari 2019 om 08:46

De posterserie van Beelenkamp Ontwerpers

Door: CCB redactie

Beelenkamp Ontwerpers Beelenkamp Ontwerpers is specialist in corporate identity en branding. Hun kracht is het vernieuwen en herpositioneren van organisaties en producten. Originaliteit, heldere concepten, on- en offline communicatie, strakke vormgeving en pragmatisch werken zijn de tools die ze daarbij inzetten.   Prikkelen met posters Om (potentiële) opdrachtgevers te prikkelen ontwerpt en verstuurt Beelenkamp Ontwerpers, … Lees Meer

27 februari 2019 om 07:38

Activatie DDW – Dutch Design Foundation ism Yellowhawk

Door: CCB redactie

DDW online laden bij nieuwe bezoekers Het doel was om DDW 2018 onder de aandacht te brengen bij een nieuwe groep potentiële bezoekers. Yellowhawk heeft hiervoor een activatie campagne ontwikkeld met een strategische kapstok die bestond uit meerdere fases. In elke fase hebben we verschillende doelgroepen benaderd met een aansprekende en relevante boodschap. Vervolgens is … Lees Meer

27 februari 2019 om 11:37

Pop-up store Antea Group

Door: CCB redactie

GENOMINEERD Live communicatie in de ingenieurswereld Antea Group heeft als eerste ingenieurs- en adviesbureau in Nederland een Pop-up store geopend op het drukste station van Nederland. Pop-up marketing is een relatief nieuwe vorm van live communicatie met de doelgroep in de online èn offline wereld en nog niet eerder in de ingenieurswereld ingezet. Met het … Lees Meer

27 februari 2019 om 11:00

NNZ Live! – NNZ ism KAAT&CO

Door: CCB redactie

Over verpakkingsspecialist NNZ De Groninger en de Zeeuw – een grotere diversiteit in de Nederlandse cultuur krijg je niet, maar toch opereren deze twee filialen van verpakkingsspecialist NNZ samen ondanks de afstand van 300 kilometer. Na een herstructurering van de organisatie en een nieuwe LangeTermijnStrategie, werd het tijd dat alle medewerkers elkaar live in de … Lees Meer

27 februari 2019 om 10:28

WORK & MOVE – Full Frame

Door: CCB redactie

GENOMINEERD De kantoor cubicle Voor de WORK & MOVE™ campagne lieten we ons inspireren door de minst inspirerende omgeving mogelijk: de kantoor cubicle. Onze opvallende campagne met een suffe kantoorklerk als hoofdpersoon en spannende onderzoek locatie als toneel, trok de aandacht van de doelgroep en sloot perfect aan bij de briefing van opdrachtgever BakkerElkhuizen: Een … Lees Meer

27 februari 2019 om 10:18

We are Rally – GIG creative film production

Door: CCB redactie

GENOMINEERD Morocco Desert Challenge Iedereen kent de Dakar Rally. Een avontuur voor echte racefanaten; afzien, avontuur, nachten in de woestijn, hoge pieken en diepe dalen. En dat alles in los zand. Zo zit ook de Morocco Desert Challenge in elkaar. De, op de Dakar na, grootste rally ter wereld. Echter met een totaal ander karakter. … Lees Meer

27 februari 2019 om 09:56

Campagnefotografie – ON THAT ASS

Door: CCB redactie

GENOMINEERD Over ON THAT ASS ON THAT ASS is een uniek concept boxershorts. Elke maand leveren wij aan onze members een spiksplinternieuwe boxershort met uniek design. Geen enkele print is met de vorige te vergelijken en elk design brengt een nieuwe belevingswereld met zich mee. Deze wereld trekken wij maandelijks door in onze campagnefotografie. Van … Lees Meer

27 februari 2019 om 09:41

Avondje NAC – GIG creative film production

Door: CCB redactie

GENOMINEERD Avondje NAC GIG maakten in het najaar van 2017 al de 25-minuten durende documentaire ‘Wij Zijn NAC, Wij Zijn Terug’, die een nominatie voor De Bonk 2018 in de wacht sleepte. Het succes smaakte naar meer, zo mocht GIG creative film production een volgende documentaire maken. Ditmaal over een iconisch onderdeel van de voetbalclub … Lees Meer

27 februari 2019 om 09:23

ABAB Films – Full Frame

Door: CCB redactie

Over ABAB ABAB Accountants en Adviseurs wil zich profileren op de arbeidsmarkt. Met een groot aantal vacatures in een zeer krappe arbeidsmarkt ligt er een flinke uitdaging. De drie belangrijkste kernwoorden waarop ABAB zich onderscheidt van de concurrentie zijn: ontwikkeling (persoonlijke groei), persoonlijk (betrokken en informele sfeer) en ondernemend (kansen om initiatief te nemen). In … Lees Meer

27 februari 2019 om 09:11

Shinen met Kärcher – Pauwr Digital Marketing

Door: CCB redactie

Shinen met Kärcher Sinds vijf jaar is Kärcher verbonden aan de Zwarte Cross als de schoonheidsspecialist. Hier laat Kärcher alles shinen door onder meer een Kärcher wc-oase waar bezoekers zich goed kunnen opfrissen en mobiele wasboxen voor de motorcrossers. Om alle offline-activiteiten op ludieke wijze online te ondersteunen is een speciale “Shinen vóór de Dood op … Lees Meer

27 februari 2019 om 08:53

De meest gewaardeerde maaltijdbox van Nederland – GIG creative film production ism The Communication Company en The Fightclub

Door: CCB redactie

De meest gewaardeerde maaltijdbox van Nederland Voedselbanken kwam met de uitdaging om awareness voor De Voedselbank te creëren naar TCC. Hierin bedachten zij de campagne rondom de Meest gewaardeerde maaltijdbox van Nederland, welke qua video verder uitgewerkt werd met GIG creative film production. Ook The FightClub haakte aan om de inzet voor zijn rekening te … Lees Meer

27 februari 2019 om 08:46

De verdwijning van Jupiler – The Communication Company

Door: CCB redactie

We Are Belgium Hoe kun je met 0 euro investering een heel land op zijn kop zetten? Simpel, door het meest geliefde merk van België te laten verdwijnen. De kick-off van de grootste WK campagne ooit, waarin we het verdeelde land bij elkaar wilden brengen. Een land waarin iedereen hun eigen identiteit aan de kant … Lees Meer

27 februari 2019 om 08:03

AVG Mystery guests – Durven & Doen

Door: CCB redactie

GENOMINEERD Over gemeente Oss De gemeente Oss wilde op een ludieke en meetbare manier de medewerkers bewust maken van de AVG. De dames van Durven & Doen zijn vervolgens als inspecteurs (mystery guests) van de fictieve Autoriteit Bescherming Persoonsgegevens bij alle medewerkers langsgegaan. Vooraf hadden zij via LinkedIn 656 profielen ontdekt en velen daarvan bleken … Lees Meer

27 februari 2019 om 07:43

Luypaers Exclusive Firework packaging – Zena ism Studio Kluif

Door: CCB redactie

GENOMINEERD Over Luypaers Exclusive Firework Luypaers Exclusive Fireworks is het nieuwste merk binnen het Zena Fireworks portfolio. Luypaers is het topsegment merk van Zena. Het doel was om een premium vuurwerk assortiment te maken. Het beste van het beste.     Packaging voor ‘design-vuurwerk’ Vuurwerk packaging kenmerkt zich over het algemeen door schreeuwerig design. Voor … Lees Meer

27 februari 2019 om 07:41

De posterserie van Beelenkamp Ontwerpers

Door: CCB redactie

Beelenkamp Ontwerpers Beelenkamp Ontwerpers is specialist in corporate identity en branding. Hun kracht is het vernieuwen en herpositioneren van organisaties en producten. Originaliteit, heldere concepten, on- en offline communicatie, strakke vormgeving en pragmatisch werken zijn de tools die ze daarbij inzetten.   Prikkelen met posters Om (potentiële) opdrachtgevers te prikkelen ontwerpt en verstuurt Beelenkamp Ontwerpers, … Lees Meer

27 februari 2019 om 07:38

Packaging ON THAT ASS

Door: CCB redactie

GENOMINEERD ON THAT ASS Het concept van ON THAT ASS is van zichzelf al uniek te noemen. Maandelijks een nieuwe boxershort uitbrengen met een unieke print, welke alleen verkrijgbaar is voor ON THAT ASS members. Daarbij hoort een verpakking die net zo uniek is en de ontvanger maandelijks het gevoel geeft dat hij een cadeau … Lees Meer

27 februari 2019 om 07:07

Identity Living In Paradox – maan identity. design. content.

Door: CCB redactie

GENOMINEERD Over Creativity World Forum Het Creativity World Forum komt naar Brabant in 2019. Een jaarlijkse conferentie in 1 van de 11 wereldwijde Districts of Creativity. Vaak een showcase van de regio en haar creativiteit. Brabant kiest ervoor om de maatschappelijke opgaven van de provincie en de UN Sustainable Development Goals (SDG’s) als uitgangspunt te … Lees Meer

27 februari 2019 om 03:55

Themaboxen BrandLoyalty – Studio Kluif

Door: CCB redactie

GENOMINEERDEN Over Brand Loyalty Brand Loyalty is een van de grootste spelers ter wereld op het gebied van loyaliteitspromoties. Brand Loyalty heeft kantoren over de gehele wereld waaronder Groot-Brittanië, USA, Hong Kong, Canada, Mexico en China. Elk jaar organiseert Brand Loyalty een tweedaags congres waar de belangrijkste personen van de grootste fast moving consumer goods bedrijven op … Lees Meer

25 februari 2019 om 10:44

Merkidentiteit Bloomdale Eyewear – Studio Kluif

Door: CCB redactie

Over Bloomdale Eyewear Bloomdale Eyewear is een onafhankelijk Nederlands brillenmerk dat wereldwijd monturen verkoopt. Als start-up merk was het aan Studio Kluif de taak om te gaan met een klein budget om de gehele identiteit te ontwikkelen.  Bloomdale is een eigenwijs merk en wil zichzelf uniek positioneren t.o.v. de geijkte product- en marktcodes binnen de wereld … Lees Meer

25 februari 2019 om 10:32

#carnavalvrij – Fama Volat

Door: CCB redactie

GENOMINEERD Over Bavaria Bavaria liet met de #carnavalvrij campagne zien dat zij als geen andere de Brabantse (&Limburgse) carnavalsvierders begrijpen door, onder leiding van Sjefke Vaeren (Bjorn van der Doelen), te strijden voor officiële vrije feestdagen in Den Haag. Middels hun actiesite haalde Bavaria binnen 24u de benodigde 40.000 handtekeningen die nodig zijn om het … Lees Meer

25 februari 2019 om 10:18

De tegel van Dordt – maan identity. design. content.

Door: CCB redactie

GENOMINEERD Over Bibliotheek AanZet Dat Dordrecht een stad van geschiedenis is, is allang bekend. Maar hoe ga je aan het grote publiek bekend maken dat de Bijbel 400 jaar geleden, tijdens de Dordtse Synode, voor het eerst naar het Nederlands vertaald is en dat die gebeurtenis ontzettend veel invloed gehad heeft op de Nederlandse taal? Best … Lees Meer

25 februari 2019 om 10:07

De Zuiderwaterlinie – Afdeling Online

Door: CCB redactie

Over de Zuiderwaterlinie De Zuiderwaterlinie is de oudste, de langste én de meest gebruikte waterlinie van Nederland. Deze linie loopt van Bergen op Zoom tot Grave, een ketting van 160 kilometer die 11 gezellige vestingsteden en buitengebieden aan elkaar verbindt met een prachtig, historisch verhaal. Door de bundeling van krachten van alle gemeenten, partners en … Lees Meer

25 februari 2019 om 09:57

Wordt u onze nieuwe directeur? – Idee VanDaan

Door: CCB redactie

GENOMINEERD Over De Willem van Oranje Scholengroep In het onderwijs vormen leerlingen het hart van de school. Als je hen écht ziet, serieus neemt en verantwoordelijkheid geeft in belangrijke ontwikkelingen en processen in het onderwijs heb je lef & durf. De Willem van Oranje Scholengroep in Brabant durfde hun missie ‘leerlingen zien’ om te zetten in een … Lees Meer

25 februari 2019 om 09:46

We Are Belgium – The Communication Company

Door: CCB redactie

GENOMINEERD Over Jupiler België Dit is een campagne die het voor elkaar heeft gekregen, met een simpel product, mensen nader tot elkaar te brengen. In het verdeelde België, heeft Jupiler als officiële partner van De Rode Duivels een duidelijk standpunt ingenomen; We Are Belgium. Hiermee zetten ze hun eigen identiteit aan de kant om het … Lees Meer

25 februari 2019 om 09:36

Website theaterstilburg.nl – Freshheads

Door: CCB redactie

Over Theaters Tilburg Veel bedrijven zoeken momenteel naar manieren om van hun product of dienst een ware beleving te maken. Wat dat betreft verkeert Theaters Tilburg in een luxepositie, want een theaterbezoek ís beleving. Maar hoe trek je de sfeer van een theaterbezoek door naar een websitebezoek? Hoe zorg je online voor maximale voor- of … Lees Meer

25 februari 2019 om 09:16

Tech Xperience Week – Brainport Development

Door: CCB redactie

GENOMINEERD Over Brainport Development In Brabant en de Brainportregio zoeken we grensverleggende oplossingen. We innoveren samen en in openheid. Nergens ter wereld zijn plezier en succes zo onlosmakelijk met elkaar verbonden als in Brabant. Deze unieke regio moet je dus beleven! Om meer (financiële) slagkracht te hebben om Tech & IT-talenten aan te trekken, hebben we … Lees Meer

25 februari 2019 om 09:00

Musical The Lion King – Greenhouse + Mindshare

Door: CCB redactie

GENOMINEERD Over Musical The Lion King De musical The Lion King is met behulp van een volledig geïntegreerde digitale campagne onder de aandacht gebracht bij potentiële en eerdere bezoekers van de musical. De campagne strekte zich uit over meerdere media bronnen zoals Display, Digital Out of Home , Display, Social, Televisie en Search. Door op al … Lees Meer

25 februari 2019 om 08:49

Curious Tom – High Tech Campus Eindhoven

Door: CCB redactie

Over High Tech Campus Eindhoven In de documentaire ‘Curious Tom’ ontdekt de 11-jarige Tom allerlei technologieën en innovaties die worden gecreëerd in Eindhoven. Hij interviewt high tech helden en laat zich informeren en inspireren. Waarom de wereld behoefte heeft aan deze film, vertelt Ingelou Stol. ‘’Onder meer Silicon Valley en Boston hebben hele toffe films om … Lees Meer

25 februari 2019 om 08:39

Brabant is Open – Scheepens

Door: CCB redactie

Over Visit Brabant Brabant is onlangs nog verkozen tot de ‘mooiste provincie van Nederland’. Maar het is ook een provincie die uitblinkt in bescheidenheid. Zonde. Want er is veel moois om van te genieten en dat willen we delen met de niet-Brabander. Naast alle trekpleisters, is er één element dat Brabant écht uniek maakt: de … Lees Meer

25 februari 2019 om 08:28

BBQ Battle Jupiler – Vormgenoten

Door: CCB redactie

Over BBQ Battle Jupiler In België is Jupiler één van de meest gedronken bieren op in- en outdoor evenementen. In Nederland is dit nog niet het geval. Vormgenoten (i.s.m. Ladyboyz.de uit Eindhoven) werden door Ab-inBev benaderd om een concept te bedenken voor een dynamische merkactivatie voor festivals die aan zou sluiten bij hun lopende campagne. Jupiler … Lees Meer

25 februari 2019 om 07:55

The Black Label – Studio Kluif

Door: CCB redactie

Over The Black Label The Black Label is een trendy brillenmerk dat is gespecialiseerd in state of the art titanium monturen. The Black Label acteert in het hogere prijssegment. De monturen staan bekend om hun donkere uiterlijk en hebben als trade mark altijd een gouden detail. Studio Kluif heeft voor The Black Label een iconische, modische … Lees Meer

24 februari 2019 om 10:05

Identiteit Flevoland – Studio Kluif

Door: CCB redactie

Over Visit Flevoland Visit Flevoland is de destinatiemarketing organisatie voor de sector vakantie & vrije tijd in Flevoland. Deze organisatie heeft als doelstelling samen met ondernemers en andere organisaties uit de sector van Flevoland een aantrekkelijke bestemming te maken. Studio Kluif creëerde de visuele identiteit voor het gebied Flevoland. Een unieke opdracht. Geen identiteit voor … Lees Meer

24 februari 2019 om 09:55

ASML The Smallest Ad

Door: CCB redactie

GENOMINEERD Over ASML The Smallest Ad geeft antwoord op de uitdaging van ASML om zijn naamsbekendheid bij technische talenten van de RWTH Universiteit in Aachen te verhogen. Het werven van technisch talent vraagt in de huidige ‘war for talent’ om een slimme aanpak. Om ASML te positioneren als alternatief naast de grote tech giants én … Lees Meer

24 februari 2019 om 09:45

Holla Advocaten Kantoorkiezer – Goals Arbeidsmarketing

Door: CCB redactie

GENOMINEERD Over Holla Advocaten De ultieme kracht van een goede arbeidsmarktcampagne zit hem in het feit of er echt activatie van de kandidaat plaatsvindt. De campagne van Holla is relevant door een balans van fun, toegevoegde waarde en de koppeling met de unieke eigenschappen van Holla als werkgever. Dat de activatie werkt, blijkt uit de … Lees Meer

24 februari 2019 om 09:29

De Hypotheekuitvinders – The Communication Company ism GIG creative film company, Peek creative studios en TCC

Door: CCB redactie

Over Woonfonds In een wereld waarin alle hypotheekproducten standaardiseren, is deze onderscheidende campagne gemaakt door The Communication Company in samenwerking met GIG creative film production, Peek creative studios en TCC. Door hierin gewaagde keuzes te maken en bewust voor het onderscheidende vermogen te gaan hebben we afstand kunnen nemen binnen de eigen branche en een … Lees Meer

24 februari 2019 om 09:10

GGD West-Brabant – Mercuur Communicatie ism Schwung Reclame

Door: CCB redactie

Over de GGD Vraag iemand wat de GGD doet en veel meer dan ‘consultatiebureau’ hoor je niet. Het beeld van de GGD is overwegend suf, traditioneel. Reden? We vertellen ons verhaal niet (goed). Terwijl we er juist steeds meer toe doen in een tijd en samenleving waarin gezondheid tot de top van maatschappelijk items behoort. … Lees Meer

24 februari 2019 om 08:47

DSM Duurzame inzetbaarheid – Bex*communicatie

Door: CCB redactie

Over DSM DSM Nederland motiveert medewerkers om persoonlijk en professioneel te groeien, gezond te blijven en productiviteit te verbeteren. ‘Create brighter lives for all’ is een visie die DSM drijft om zowel in- als extern van toegevoegde waarde te zijn. DSM ziet duurzame inzetbaarheid van medewerkers als een gezamenlijke verantwoordelijkheid; ze steunt medewerkers met diensten … Lees Meer

24 februari 2019 om 08:30

Dommelsche Bierbrouwerij – Vormgenoten

Door: CCB redactie

Over Dommelsche Bierbrouwerij Medewerkers van Dommelsch zijn trots op de geschiedenis. Deze zijn visueel gemaakt, verdeeld over de biermerken die de brouwerij brouwt; Dommelsch, Jupiler, Hertog Jan en Leffe. Het draait om de brouwerij-medewerkers en daarom was ‘it’s all about the people’ kernwaarde belangrijk om beleving te creëren. Het productieproces met personeel werd in kaart gebracht … Lees Meer

24 februari 2019 om 08:06

Design Museum Den Bosch – Arthur & Brent

Door: CCB redactie

GENOMINEERD Over Design Museum Den Bosch Het Stedelijk Museum ’s-Hertogenbosch was in onduidelijk vaarwater gekomen. Uit onderzoek bleek al jaren dat het museum en haar profiel onvoldoende bekend was bij het publiek. Op inhoud maakte men nog onderscheid met het naastgelegen Het Noord-Brabants Museum, maar nu daar tegenwoordig ook hedendaagse kunst wordt getoond is ook … Lees Meer

24 februari 2019 om 07:49

Byldis – Zandbeek ism De Naamafdeling en Nexwork

Door: CCB redactie

GENOMINEERD Over Byldis Byldis: dat is de nieuwe naam van de voormalige prefabdivisie van familiebedrijf Hurks uit Eindhoven. Na een overname door twee investeringsmaatschappijen gaat deze divisie als aparte onderneming verder. Dat is natuurlijk ook hét moment om als bedrijf opnieuw naar buiten te treden. Maar hoe maak je nu écht indruk? Door het bedrijf … Lees Meer

24 februari 2019 om 07:23

Identiteit en positionering Babel – Babel ism Arthur & Brent

Door: CCB redactie

Over Babel De fusie tussen Bibliotheek ’s-Hertogenbosch e.o, Muzerije en Bureau Babel was geen liefde op het eerste gezicht. Vanuit de gemeente is jaren geleden, vanwege kostenreductie, aangedrongen op het samengaan van de organisaties. Vanuit de organisaties zelf werd de gedwongen fusie sceptisch ontvangen. Ondanks dat de partijen gedurende de laatste jaren en de vele overleggen … Lees Meer

22 februari 2019 om 04:18

Aanvoeders van ambitie – BrabantSport ism Scheepens

Door: CCB redactie

Over BrabantSport BrabantSport is een bundeling van krachten op het gebied van sport in Brabant. Vier organisaties, met ieder hun eigen identiteit, zetten samen hun schouders onder een gemeenschappelijk doel; Brabant sterker maken door sport. Dit doen ze door projecten te ontwikkelen. Samen met andere onderdelen, maar vooral ook samen met Brabantse bedrijven die datzelfde … Lees Meer

22 februari 2019 om 01:48

Bij het gebruik van deze website gaat u akkoord met het gebruik van cookies. Meer informatie

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close