Pijn aan de Zijlijn
Voor hulpverleners in de ggz, is het helaas eerder regel dan uitzondering dat zij op een dag een suïcide van een patiënt meemaken. Dit brengt gevoelens met zich mee waar hulpverleners moeilijk mee om kunnen gaan. ‘Want wie ben ik om hier verdriet over te hebben, voor de familie is dit veel erger’. Erover praten helpt in de verwerking. Maar hoe breng je het gesprek rondom zo’n lastig thema op gang? Zeker niet wanneer je manager het als agendapunt op het teamoverleg zet. Of als het in een droog protocol staat. Hoe dan wel? Door het goede voorbeeld te geven en de authentieke, kwetsbare verhalen een zwengel te geven. Dit vormde de aanleiding voor de campagne Pijn aan de Zijijn. Een campagne die hulpverleners helpt om te weten: het is oké dat dit mij raakt en ik hier ruimte voor vraag. We zijn niet alleen hulpverleners, maar bovenal mens.
Video
INZENDER: GGz Breburg
OPDRACHTGEVER: GGz Breburg
CATEGORIE: Corporate communicatie