GENOMINEERD: Goedzooi

Lijflief

Lijflief is een campagne met een maatschappelijk doel: bodyshaming onder jongeren verminderen. Dat is nogal een probleem, want mannen in de strakste sportshirtjes en vrouwen in leggings die niets aan de verbeelding over laten is het ideaal. Jongeren worden omgeven door allerlei uitingen waarbij een bepaald lichaamsbeeld centraal staat. Dat beeld is oorzaak van veel problemen onder jongeren. Van onzekerheid tot suïcidale gedachten, het scala aan implicaties is breed.

De ontwikkeling was ook speciaal, aangezien deze co-creatief gebeurde met de doelgroep.

Met een liefdevol rebels randje werd er campagne gevoerd, op een ware guerillamanier. Dat viel op, want EditieNL kwam langs, QMusic belde én alle lokale media zat boven op de campagne. Opmerkelijk is namelijk de nationale aandacht naar de campagne toe en de intense lokale aandacht gedurende Valentijnsdag in Breda zelf.

 

Inzender: Goedzooi

Opdrachtgever: BoBreda

Categorie: Smart Budget

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Bij het gebruik van deze website gaat u akkoord met het gebruik van cookies. Meer informatie

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close