GENOMINEERD: Greenhouse Group

Rembrandts Meesterklas

Het is al jaren de missie van ING om kunst & cultuur toegankelijk te maken. In 2019, het Rembrandtjaar, wilde ING (als hoofdsponsor van het Rijksmuseum) iedereen op magische wijze laten kennismaken met dé meester Rembrandt van Rijn.

‘Rembrandts Meesterklas’ is een interactieve schilderles, waarin de grootmeester zelf (door middel van een wetenschappelijk gereconstrueerde stem) via een Google Assistant device les geeft. De masterclass ‘portretschilderen’ richt zich op groep 7 en 8 van de basisschool en biedt 3 interactieve lessen van ieder 40 minuten, met als resultaat een zelfportret:

Les 1: schetsen met houtskool
Les 2: achtergrond, schaduw en licht
Les 3: kleurgebruik

Aan de hand van ‘Rembrandts Meesterklas’ heeft ING een jonge doelgroep op innovatieve wijze in contact weten te brengen met het culturele en kunstzinnige erfgoed van Rembrandt.
Je kunt de schilderlessen ontdekken door tegen de Google Assistant te zeggen: ‘Hey Google, ik wil praten met Rembrandts Meesterklas’.

Film


Schilderlessen

 

Workshop

 

Lespakket


Inzender:
Greenhouse Group

Opdrachtgever: ING

Categorie: Marketingcommunicatie

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Bij het gebruik van deze website gaat u akkoord met het gebruik van cookies. Meer informatie

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close