Rembrandts Meesterklas
Het is al jaren de missie van ING om kunst & cultuur toegankelijk te maken. In 2019, het Rembrandtjaar, wilde ING (als hoofdsponsor van het Rijksmuseum) iedereen op magische wijze laten kennismaken met dé meester Rembrandt van Rijn.
‘Rembrandts Meesterklas’ is een interactieve schilderles, waarin de grootmeester zelf (door middel van een wetenschappelijk gereconstrueerde stem) via een Google Assistant device les geeft. De masterclass ‘portretschilderen’ richt zich op groep 7 en 8 van de basisschool en biedt 3 interactieve lessen van ieder 40 minuten, met als resultaat een zelfportret:
Les 1: schetsen met houtskool
Les 2: achtergrond, schaduw en licht
Les 3: kleurgebruik
Aan de hand van ‘Rembrandts Meesterklas’ heeft ING een jonge doelgroep op innovatieve wijze in contact weten te brengen met het culturele en kunstzinnige erfgoed van Rembrandt.
Je kunt de schilderlessen ontdekken door tegen de Google Assistant te zeggen: ‘Hey Google, ik wil praten met Rembrandts Meesterklas’.
Film
Schilderlessen
Workshop
Lespakket
Inzender: Greenhouse Group
Opdrachtgever: ING
Categorie: Marketingcommunicatie