Shinen met Kärcher

Sinds vijf jaar is Kärcher verbonden aan de Zwarte Cross als de schoonheidsspecialist. Hier laat Kärcher alles shinen door onder meer een Kärcher wc-oase waar bezoekers zich goed kunnen opfrissen en mobiele wasboxen voor de motorcrossers. Om alle offline-activiteiten op ludieke wijze online te ondersteunen is een speciale “Shinen vóór de Dood op de Zwarte Cross” Snapchat-filter ontwikkeld.

Door een unieke Snapchat filter enkel beschikbaar te stellen op het event bereikten we de juiste doelgroep, op het juiste moment én op het juiste device. Door het intensieve gebruik van de filter (1.455.061 vertoningen!) was Kärcher online top of mind bij de doelgroep en zelfs ver daarbuiten door de massale verspreiding van de foto’s met de Kärcher-filter.

Deze case is uniek omdat de Snapchat filter gigantisch vaak is gedeeld (31.192x), waardoor we bij 357.000 personen in beeld zijn geweest voor een bijzonder laag budget. We betaalden maar €0,33 per 1000 vertoningen (CPM)! Daarnaast sloot de creatie perfect aan op de doelgroep, locatie en Kärcher als brand, waardoor een unieke synergie tussen offline en online kanalen ontstond.

Snapchat-filter

Algemene case informatie

Categorie: Smart budget
Case: Shinen met Kärcher
Inzender: Pauwr Digital Marketing
Opdrachtgever: Kärcher Nederland

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Bij het gebruik van deze website gaat u akkoord met het gebruik van cookies. Meer informatie

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close