DDW online laden bij nieuwe bezoekers

Het doel was om DDW 2018 onder de aandacht te brengen bij een nieuwe groep potentiële bezoekers. Yellowhawk heeft hiervoor een activatie campagne ontwikkeld met een strategische kapstok die bestond uit meerdere fases. In elke fase hebben we verschillende doelgroepen benaderd met een aansprekende en relevante boodschap. Vervolgens is bepaald welke online communicatiekanalen het beste aansluiten op de behoefte van de bezoeker. Men werd zo bij interesse in één campagne meegenomen in het proces van ‘kennismaken’ > ‘informeren’ > ‘overtuigen’. We hebben het evenement DDW geleidelijk aan ‘geladen’ bij de doelgroep.

Gedurende een periode van 6 weken hebben verschillende digitale media elkaar afgewisseld, versterkt en is er synergie ontstaan. Er ontstonden naadloze overgangen tussen verschillende communicatiekanalen.

 

 

See-Think-Do DDW2018

We hebben een campagne ontwikkeld die niet alleen wist te interesseren en te informeren, maar ook sterk wist te converteren. Door te werken met micro-conversies hebben we de gehele attributie in kaart gebracht en de social uitingen hebben voor veel positieve engagement gezorgd. We zijn heel gericht te werk gegaan en hebben samen met de Dutch Design Foundation de campagne fundering tot in detail uitgewerkt.

 

Algemene case informatie

 

Categorie: Events

Case: Spraakmakende activatie DDW

Inzender: Yellowhawk

Opdrachtgever: Dutch Design Foundation

 

Meer ingezonden cases vind je onder inzendingen.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Bij het gebruik van deze website gaat u akkoord met het gebruik van cookies. Meer informatie

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close