GENOMINEERD

Over De Willem van Oranje Scholengroep

In het onderwijs vormen leerlingen het hart van de school. Als je hen écht ziet, serieus neemt en verantwoordelijkheid geeft in belangrijke ontwikkelingen en processen in het onderwijs heb je lef & durf. De Willem van Oranje Scholengroep in Brabant durfde hun missie ‘leerlingen zien’ om te zetten in een campagne. Idee VanDaan ontwikkelde deze wervende communicatie en marketing campagne vanuit het hart van leerlingen. Zij vormen de sollicitatiecommissie in de zoektocht naar hun nieuwe directeur. De leerlingen gaven de thema’s aan en samen bedachten ze de humor in de advertenties. ‘Met humor is de wereld een stuk mooier’, is hun visie. De insteek van idee VanDaan was, om iets unieks te bedenken wat nieuw is in Nederland. Dat leerlingen zelf de sollicitatiecommissie mogen vormen is uniek en nieuw. Zo kon idee Vandaan eenvoudig via het Jeugdjournaal, omroep Brabant nieuws, Trouw, het Brabants Dagblad en RTL nieuws een grote doelgroep geïnteresseerde directeuren bereiken.

Wordt u onze nieuwe directeur?

Algemene case informatie

Categorie: Smart budget
Case: Wordt u onze nieuwe directeur?
Inzender: Idee Vandaan
Opdrachtgever: Willem van Oranje Scholengroep

Meer ingezonden cases vind je onder inzendingen.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Bij het gebruik van deze website gaat u akkoord met het gebruik van cookies. Meer informatie

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close