Over Jupiler België
Dit is een campagne die het voor elkaar heeft gekregen, met een simpel product, mensen nader tot elkaar te brengen. In het verdeelde België, heeft Jupiler als officiële partner van De Rode Duivels een duidelijk standpunt ingenomen; We Are Belgium. Hiermee zetten ze hun eigen identiteit aan de kant om het goede voorbeeld te geven. Vergeet alle verschillen en proost samen met én voor Belgium. Een campagne die verder gaat dan alleen een sponsorschap communiceren. Deze campagne heeft de mindset van een heel land veranderd. En deze beweging werd steeds groter naarmate het WK vorderde. Zelfs andere merken veranderden hun naam tijdelijk in ‘Belgium’ en oude WK helden spraken hun trots uit. Tijdens dit WK maakte het niet uit waar je vandaan komt, welke taal je spreekt of hoe je eruitziet. We Are Belgium. België heeft misschien niet het WK gewonnen, maar wel iets veel belangrijkers; meer eenheid.
We are Belgium
Algemene case informatie
Categorie: Marketing communicatie
Case: We Are Belgium
Inzender: The Communication Company
Opdrachtgever: AB InBev/Jupiler België
Meer ingezonden cases vind je onder inzendingen.