Over Bloomdale Eyewear
Bloomdale Eyewear is een onafhankelijk Nederlands brillenmerk dat wereldwijd monturen verkoopt. Als start-up merk was het aan Studio Kluif de taak om te gaan met een klein budget om de gehele identiteit te ontwikkelen. Bloomdale is een eigenwijs merk en wil zichzelf uniek positioneren t.o.v. de geijkte product- en marktcodes binnen de wereld van eyewear brands. Een van de belangrijkste uitspraken die Studio Kluif daarin heeft gedaan is om geen gebruik te maken van modelfotografie. Met een eigen, sterke illustratieve beeldtaal wordt verwezen naar de unieke vorm van ieder gezicht, deze illustratiestijl sluit daarmee perfect aan op de pay off “A Bloomdale for every face”. Groot voordeel van deze illustratieve keuze is dat het merk zich daarmee direct onderscheidt van andere merken. Evens zijn er geen fotografie-/modelkosten. Ook is het mogelijk snel en gemakkelijk uit te breiden en in te springen op het momentum.
A Bloomdale for every face

Algemene case informatie
Categorie: Marketing communicatie
Case: Merkidentiteit Bloomdale Eyewear
Inzender: Studio Kluif
Opdrachtgever: Bloomdale Eyewear
Meer ingezonden cases vind je onder inzendingen.