GENOMINEERD

Over Bibliotheek AanZet

Dat Dordrecht een stad van geschiedenis is, is allang bekend. Maar hoe ga je aan het grote publiek bekend maken dat de Bijbel 400 jaar geleden, tijdens de Dordtse Synode, voor het eerst naar het Nederlands vertaald is en dat die gebeurtenis ontzettend veel invloed gehad heeft op de Nederlandse taal? Best iets om trots op te zijn als Dordtenaar, toch?
Op een jonge, ludieke & herkenbare manier wijzen wij een brede doelgroep op het feit dat deze gebeurtenis ervoor heeft gezorgd dat Nederlanders zich beter konden uitdrukken; en elkaar beter konden begrijpen, wat ons als volk verder bracht. 400 jaar later gaat Bibliotheek AanZet op zoek naar de taal van nu. Welke gezegden, uitspraken en wijsheden bewegen Dordtenaren? Een project voor en door de stad. Een #DordtseRooje, de tegenhanger van Delfts blauwe tegelwijsheden! De zoektocht naar tegelwijsheid die zich uiteindelijk zal manifesteren als een nieuw monument voor de stad.

#dordtseRooje – De tegel van Dordt

Algemene case informatie

Categorie: Marketing communicatie
Case: #dordtseRooje – De tegel van Dordt
Inzender: maan identity. design. content.
Opdrachtgever: Bibliotheek AanZet

Meer ingezonden cases vind je onder inzendingen.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Bij het gebruik van deze website gaat u akkoord met het gebruik van cookies. Meer informatie

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close