Over Visit Flevoland

Visit Flevoland is de destinatiemarketing organisatie voor de sector vakantie & vrije tijd in Flevoland. Deze organisatie heeft als doelstelling samen met ondernemers en andere organisaties uit de sector van Flevoland een aantrekkelijke bestemming te maken. Studio Kluif creëerde de visuele identiteit voor het gebied Flevoland. Een unieke opdracht. Geen identiteit voor een provincie- of gemeentelijk bestuur, maar een identiteit voor een gebied.

De huisstijl kenmerkt zich door een krachtig inhoudelijk beeldmerk: het nieuw gemaakte land, omringd door water. De identiteit is ontstaan vanuit de vijf kernwaarden die aan Studio Kluif zijn meegegeven. Flevoland staat voor: ondernemend, met elkaar, durf, slim en aanpakken. De identiteit wordt verder ondersteund door een heldere fotografiestijl waarin de bezoeker centraal staat in het voor Flevoland zo kenmerkende landschap. Voor de introductie van de identiteit ontwikkelde Kluif tevens de campagne “Flevoland lijkt nergens op”. Voor deze introductiecampagne zijn onderscheidende “stopping power” beelden samengesteld met als onderwerp de belangrijkste toeristische thema’s: cultuur, natuur, recreatie en sport.

Algemene case informatie

Categorie: Corporate communicatie
Case: Identiteit Flevoland
Inzender: Studio Kluif
Opdrachtgever: Visit Flevoland

Meer ingezonden cases vind je onder inzendingen.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Bij het gebruik van deze website gaat u akkoord met het gebruik van cookies. Meer informatie

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close