GENOMINEERD

Over Design Museum Den Bosch

Het Stedelijk Museum ’s-Hertogenbosch was in onduidelijk vaarwater gekomen. Uit onderzoek bleek al jaren dat het museum en haar profiel onvoldoende bekend was bij het publiek. Op inhoud maakte men nog onderscheid met het naastgelegen Het Noord-Brabants Museum, maar nu daar tegenwoordig ook hedendaagse kunst wordt getoond is ook dat moeilijker geworden.

Kies en je wordt gekozen

Arthur & Brent heeft samen met de organisatie scherpe keuzes gemaakt. Niet alleen voor design, maar voor een specifieke benadering van design. Voor een nieuwe merknaam en voor een uitgesproken visuele identiteit. Extern moest men wennen aan de nieuwe naam voor het museum. Intern moest men afscheid nemen van de focus op hedendaagse kunst. Het heeft goed uitgepakt. Veel relevante aandacht in diverse media, oplopende bezoekersaantallen en nieuwe energie in de organisatie. Deze case geeft maar weer eens aan hoe belangrijk en effectief het maken van keuzes voor een merk kan zijn.

Algemene case informatie

Categorie: Corporate Communicatie
Case: Van Stedelijk Museum ’s-Hertogenbosch naar Design Museum Den Bosch
Inzender: Arthur & Brent
Opdrachtgever: Design Museum Den Bosch

Meer ingezonden cases vind je onder inzendingen.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Bij het gebruik van deze website gaat u akkoord met het gebruik van cookies. Meer informatie

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close